اتمام پروژه های نیمه تمام از تاکیدات بودجه سال 96 است

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان گفت: یکی از تاکیدات لایحه بودجه سال ۹۶ اتمام پروژه های نیمه تمام است از این رو باید قبل از ارائه طرح های جدید این پروژه ها به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) را خدمت همه شیعیان جهان و به خصوص شهروندان عزیز اصفهانی تبریک و تهنیت عرض می کنم و امید بهره مندی همه عزیزان از شب های پربرکت قدر را دارم.

وی اضافه کرد: حرکت کور و مذبوحانه تروریست های کوردل و ضد اسلام را در به شهادت رساندن جمعی از شهروندان روزه دار که نشان از ضعف و استیصال آنها دارد و مورد انزجار هر آزاده ای در جهان است را محکوم کرده و امیدواریم که دست انتقام الهی آن چنان این جنایت را جبران کند که برای همیشه در خاطر باقی بماند.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به عنوان رئیس و سخنگوی موقت شورای پنجم اعلام می دارم که اعضای شورای اسلامی پنجم شهر اصفهان قدردان زحمات و تلاش های تمام معاونان شهرداری، مدیران مناطق و تمام مدیران و کارکنان شهرداری اصفهان بوده و تلاش دارند که در برنامه ریزی های آتی حداکثر استفاده از تجربیات و تلاش های این عزیزان را به عمل آورند.

وی ادامه داد: در بحث مربوط به بستن حساب های سال ۹۵ مواردی را باید مورد دقت قرار داد که لازم می دانم در آن خصوص تذکراتی را به عرض برسانم.

معین با بیان اینکه هر نوع درآمدی که در سال ۹۶ وصول می شود باید به حساب درآمد همان سال منظور شود، تاکید کرد: این موضوع درخصوص چک های وصولی که سررسید آنها در سال ۹۶ بوده یا به هر دلیلی تا سال ۹۶ وصول نشده نیز مصداق دارد.

معین همچنین تاکید کرد: قبل از اتمام پروژه های قبلی نباید پروژه جدیدی شروع شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح ها و پروژه های عمرانی که در سال ۹۵ عملیات اجرایی آن شروع نشده، فاقد اعتبار قانونی برای تامین هزینه نیز است، افزود:  با توجه به تاکیدات بودجه سال ۹۶ مبنی بر لزوم اتمام طرح های نیمه تمام و مشخص شدن وضعیت درآمدها در سه ماهه اول سال جاری انتظار آن است که از شروع طرح های جدید قبل از اطمینان تامین اعتبار مورد نیاز آن بعد از پرداخت بدهی طرح های نیمه تمام خودداری شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حتماً مدیریت فعلی شهرداری اصفهان این حق را برای شورای شهر بعدی قائل هستند که طرح های مصوب را بعد از برنامه ریزی جهت تامین اعتبار آن شروع کنند.

وی  درخصوص انتخاب پیمانکار برای اموری که اعتبار آن در شهرداری مرکزی و شهرداری های مناطق پیش بینی شده گفت: باید موضوع نحوه انتخاب پیمانکار و انجام مناقصه از طریق شهرداری صورت بگیرد و انجام این کار از سوی سازمان های تابعه که نقشی در تامین اعتبار ندارد غیرقانونی است.

انتظار همراهی اعضای شورای چهارم با شورای پنجم را داریم

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به فاصله زمانی قانونی که میان اتمام دوره چهارم شورا و آغاز شورای  پنجم وجود دارد گفت: با توجه به این فرصت طبق پیش بینی های دقیق صورت گرفته قرار شده تا 2 مرتبه در هفته اعضای شورای پنجم جلساتی را با معاونت ها و بخش های مختلف شهرداری داشته باشند.

معین بیان کرد: البته جلساتی را هم با شهردار اصفهان داشته ایم و مباحث خوبی مطرح شده است و امیدواریم این جلسه ها باعث شود تا اعضای دوره پنچم برای حضور در دوره بعدی آماده تر شوند.

رئیس موقت شورای پنجم شهر اصفهان بیان کرد: جلساتی را هم با روسای کمیسیون های شورای دوره چهارم داشتیم که از جمله آنها به کمیسیون عمران شهری می توان اشاره کرد؛ البته به دیدار سایر روسای کمیسیون ها هم خواهیم رفت تا از دغدغه ها، نگرانی ها، دیدگاه ها و برنامه های اعضای شورا و روسای کمیسیون ها مطلع شویم.

وی افزود: این کار باعث می شود تا اعضای دوره پنجم با آمادگی بیشتری برنامه های شورای شهر را در پیش بگیرند.

معین با اشاره به اینکه شورای دوره چهارم نیز اقدامات و خدمات ارزنده ای را به مردم شهر ارائه داده و هم از تجربیات خوبی برخوردار است بیان کرد: از این رو از تمامی اعضای شورای دوره چهارم درخواست داریم تا راهنمایی های خود را از دوره بعدی شورا دریغ نکنند. 

کد خبر 306269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.