مراسم تجلیل از آیت الله مستجابی شایسته مقام والای این عالم برجسته بود

سرپرست هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان اصفهان گفت: شخصیت آیت الله مستجابی دارای چندین بُعد است که مراسم تجلیل از ایشان سعی در معرفی همه ابعاد آن به مردم داشت.

سیدرضا اخروی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان این مطلب عنوان داشت: آیت الله سید مرتضی مستجابی انسانی وارسته با ابعادی مختلف است که توانسته در زمینه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و دینی رشد کرده و قابلیت های فراوان خود را به ظهور برساند.

وی ادامه داد: ایشان در ابتدا مجتهدی برجسته است که فقاهت و اجتهادشان ازسوی بسیاری از مجتهدین بزرگ نجف به تایید رسیده و همچنین ازسوی حوزه علمیه قم درجه سواد علمی ایشان همتراز با یک فقیه و مجتهد کامل شناخته شده است.

وی با اشاره به سابقه مبارزاتی آیت الله مستجابی علیه رژیم طاغوت اظهار داشت: ایشان همچنین سال های بسیاری از عمر بابرکت خود را به مبارزه علیه رژیم ستمگر طاغوت اختصاص داده و همراه با بزرگانی چون آیت الله کاشانی و نواب صفوی به مبارزه پرداخته است.

سرپرست هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان اصفهان تعلق آیت الله مستجابی به خاندان بزرگ صدر را از دیگر خصایص ویژه وی دانست و گفت: خاندان صدر از اعتباری جهانی و ویژه برخوردار هستند و آیت الله مستجابی نیز با تعلق خود به این خانواده بزرگ و شاخص و ارتباط نزدیکی که با امام موسی صدر داشته اند، در زمینه برخورداری از خصایل نَسَبی دارای کمالات بسیاری هستند.

وی افزود: ایشان همچنین در زمینه ورزش پهلوانی فعال بوده و دارای بالاترین درجه ورزش باستانی یعنی «کهنه سوار» هستند.

اخروی ادامه داد: تجلیل از چنین شخصیت برجسته و شاخصی که مایه فخر و آبروی سرزمین ما است باید خیلی زودتر از این انجام می شد.

وی افزود: اما آنچه شب گذشته در مراسم تجلیل از ایشان رخ داد به واقع در خور جایگاه والای این عالم بزرگ بود و در حقیقت چنین مراسم تجلیلی با چنین کیفیت و محتوای مناسبی طی دهه های اخیر برگزار نشده بود.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله مستجابی الگویی کامل و جامع برای نسل جوان است گفت: امیدواریم معرفی این مرد بزرگ و امثال ایشان به جامعه باعث ترویج سیره زندگی ایشان و سبک فکری شان به مردم و بخصوص نسل جوان شود.

گفتنی است؛ مراسم تجلیل از آیت الله سید مرتضی مستجابی شب گذشته به همت شهرداری اصفهان در کاخ موزه چهلستون برگزار شد.

کد خبر 306217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.