۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

امام جمعه سمیرم:

آمریکا و عربستان خواهان ثبات و امنیت در ایران نیستند

لزوم نظارت دقیق بر گروه های گردشگری خارجی توسط مسئولان
آمریکا و عربستان خواهان ثبات و امنیت در ایران نیستند

سمیرم-خطیب این هفته نماز جمعه سمیرم گفت: دشمنان ما به هیچ وجه خواهان ثبات، امنیت و مردم سالاری در ایران نیستند و این ترقه بازی ها نه تنها ملت ایران را نمیترساند بلکه همبستگی و همدلی آن ها را همانطورکه مشاهده کردیم بیشتر میکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، حجت الاسلام حسین رجائی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه با دعوت مردم به تقوای الهی و اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: انسان ها داری چشم ظاهر و باطن بوده و اگر کسی بخواهد از فرصت بسیار مناسب ماه مبارک رمضان برای مقابله با هواهای نفسانی استفاده کند باید هم چشم های ظاهری و هم چشم های باطنی اش را از گناه بپوشاند و به مقابله با نفس خود بپردازد.

خطیب این هفته نماز جمعه سمیرم با اشاره به حملات تروریستی اخیر در پایتخت و محکوم کردن این حملات کور کورانه گفت: بیش از سه دهه از زمان انقلاب تا به امروز می گذرد و هیچ گونه عملیات تروریستی ای در ایران انجام نگرفته و این ترقه بازی ها نه تنها مردم ایران را نمیترساند بلکه همبستگی و همدلی آن ها را همانطور که مشاهده کردیم بیشتر می کند.

وی با اشاره به مسئله برجام متذکر شد: آمریکا و آمریکایی ها بی سابقه است که در طول این ۱۵۰ سال حاکمیت خود در دنیا و حتی در طول ۴۵۰ سال حضور در دنیا پای میز مذارکره ای نشسته و به تعهدات خود ذره ای عمل کرده باشند.

رجائی پور با اشاره به حضور رئیس جمهور آمریکا در ۲ کشور از کشورهای حوزه خلیج فارس خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیر خود به منطقه خاور میانه به کشور تولید کننده تروریست  یعنی عربستان رفت و میدانیم که دشمنان ما به هیچ وجه خواهان ثبات، امنیت و مردم سالاری در ایران نیستند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با امنیت کشور گفت: حیات و ممات کشور وابسته به اقتصاد مقاومتی بوده و باید بدانیم که بر هم زدن امنیت و آرامش در کشور برنامه کوتاه مدت دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه سمیرم با مهم دانستن نقش مردم و مسئولین در عدم تکرار حوادث تروریستی افزود: حفاظت از مرز های جمهوری اسلامی یکی از نیاز های مهم کشور برای مقابله با تروریست منطقه ای بوده که متاسفانه گاهی شاهد این هستیم که کمترین بودجه مصوب سال متعلق به قوای مسلح می باشد.

رجائی پور با اشاره به افزایش فعالیت های گردشگری در ایران و حضور هیئت های مذاکره کننده برای عقد قرارداد با ایران متذکر شد: مسئولان نظارتی و حفاظتی باید نگاه دقیق تری بر این گروه های خارجی داشته باشند به این دلیل که برخی از گروه های تروریستی و شناسایی در این غالب ها وارد کشور شده و پس از جمع آوری اطلاعات و بررسی آن ها با گروه های عملیاتی تروریستی به کشور باز میگردند.

حجت الاسلام حسین رجایی پور گفت: استفاده از نیروهای انقلابی و ارزشی در جایگاه های مهم و حساس کشور از دیگر فعالیت هایی می باشد که می توان با مد نظر قرار دادن آن و همچنین ارزش سالاری و توانمند سالاری مانع  از بروز چنین حوادث تلخی در کشور شد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود با تسلیت به خانواده  شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه برای خانواده های آنان صبر و از خداوند برای مجروحین این عملیات کور تروریستی شفای عاجل را خواستار شد.

کد خبر 306095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.