وظیفه نیروی انتظامی فراتر از مبارزه با جرم، ایجاد نظم است

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت:نیروی انتظامی با اقتدار، تلاش‌های فراوانی را در نقاط مرزی و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد لذا باید گفت وظیفه نیروی انتظامی فراتر از مبارزه با جرم، ایجاد نظم است .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آئین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان امنیت را لازمه و بستر توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: باید توجه داشت امنیت و سلامت دو نعمت پنهان خداوند برای مردم است که تا از دست نرود ارزش آن پدیدار نمی شود از سوی دیگر با توج به جایگاه امنیت در قرآن کریم و تاکید فراوان امامان معصوم به این مهم، امنیت را می توان اولین گزینه ای دانست که جامعه را به کمال، رشد و شکوفایی می رساند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز با استناد به قرآن کریم، امنیت را مایه افزایش ایمان مؤمنان دانستند و فرمودند یکی از مهمترین ارکان امنیتِ کشور، نیروی انتظامی است، البته این رکن عظیمِ امنیت را نیروهای انسانی که اغلب آنها کارآمد، شریف و زحمتکش هستند تشکیل داده‌اند و باید دائماً عزم، ایمان، انگیزه و روحیه این نیروها تقویت شود.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: جـوامع انسانی برای حفظ حکومت ، استقلال و تمامیت ارضی و تاءمین امنیت خود ناگزیر به فـراهم کردن نیروی نظامی هستند چراکه استقلال و امنیت هر کشور و دولت اعم از داخلی و خارجی در پرتو قدرت و توان نظامی تاءمین می شود و در این میان نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت کشور ما از جایگاهی رفیع برخوردار است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی انتظامی استقرار نظم و امنیت و تاءمین آسایش عمومی و فردی و همچنین مقابله و مبارزه قاطع و مستمر با هرگونه خرابکاری ، تروریسم و عوامل و حرکتهایی که مخل امنیت کشور باشد را عهده دار شد و خدمات گسترده نیروهای انتظامی در کنار دیگر نیروهای مسلح در کشور امنیت را برای مردم ما به ارمغان آورد.

سجاد اضافه کرد: نیروی انتظامی همواره با هنجارشکنان برخورد قاطع داشته و مدافع مال، آبرو، جان و عزت مردم کشور بوده است و در این راه شهدای فراوانی را تقدیم به میهن اسلامی کرده اند.

وی ارمغان نیروی انتظامی را امنیت و آرامش برای کشور دانست و عنوان کرد: فرزندان عزتمند این ملت امروز در تداوم راه شهدا در لباس سربازان این مرز و بوم و مجاهدان حقیقی با چشم‌های بصیر و تیزبین از این خاک و مرز پرگهر دفاع می‌کنند و هیچ وقت به دشمنان اجازه و فرصت یغماگری و چپاول را نخواهند داد.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: اگر امنیت و آرامش در جامعه حاکم نباشد هیچ کاری به نتیجه نخواهد رسید و شاهد اختلال شدید در توسعه جامعه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: یشرفت در هر عرصه‌ ای حتی در عرصه علمی، ورزشی و فرهنگی مرهون امنیت است، علاوه بر این تجارت، امور اقتصادی، سرمایه‌ گذاری در مناطق مختلف و  غیره نیز با توجه ویژه به مولفه امنیت انجام می‌ شود و در دنیای متلاطم امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک جزیره امن در خاورمیانه بر تارک نظام بین‌المللی در ابعاد مختلف به خوبی می‌درخشد .

سجاد با اشاره به اینکه وظیفه نیروی انتظامی فراتر از مبارزه با جرم، ایجاد نظم است، اذعان کرد: نیروی انتظامی با اقتدار، تلاش‌های فراوانی را در نقاط مرزی و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد تا از ورود موادمخدر در کشور جلوگیری کند چراکه از جمله مسائل و چالش‌ها در خصوص مبارزه با موادمخدر قاچاق آن از کشور همسایه افغانستان و فعالیت گروه‌های مافیایی و قاچاق مواد مخدر بوده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با پدیده شوم قاچاق موادمخدر با قدرت تمام ایستاده است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنان خود در خصوص مبارزه با مواد مخدر فرمودند« امروز اگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی با مواد مخدر به سختی مبارزه میکنند، این یک جهاد بزرگ ، یک حرکت بسیار عمیق در را پیشرفت ملت ایران است» و این خود نشان از اهمیت فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ها دارد که این مهم به خوبی در شهرستان لنجان مورد توجه قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان لنجان ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر 30 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان لنجان برگزار شده و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دستور کار نهادها و ادارات مختلف این شهرستان قرار گرفته است از سوی دیگر شهرداری‌های 9 گانه شهرستان لنجان نیز با کمک نیروی انتظامی شهرستان لنجان با برپایی نمایشگاه‌های مواد مخدر با قدرت به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: معظم‌له نگاه ویژه‌ای به مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز دارند چراکه قاچاق کالا و ارز صدمات فراوانی را اقتصاد کشور وارد می کند از این جهت مسئولان ارشد شهرستان لنجان نگاه ویژه ای به این مهم دارند تا بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را جامع عمل بپوشانیم و در این میان نیروی انتظامی شهرستان لنجان نیز عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشته است که این مهم قابل تقدیر است.

سجاد متذکر شد: شهزرستان لنجان توانسته است رتبه نخست شورای مبارزه با مواد مخدر و همچنین کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از نظر کمی و کیفی در استان اصفهان به خود اختصاص دهد که این خود نشان از توجه مسئولان شهرستان لنجان بخصوص نیروی انتظامی این شهرستان به این دو معقوله را دارد.

وی تاکید کرد: در سایه همدلی و همزبانی و تعامل سازنده ی همه دستگاه های اجرائی، امنیتی، انتظامی و قضایی، شهرستان لنجان جزو شهرستان های امن کشور است و تلاشگران نیروی انتظامی شهرستان لنجان با صداقت و اقتدار همراه با تواضع در حوزه مسئولیت های مختلف با حداقل امکانات حداکثر بهره وری را از خود به جای گذاشتند  که این مهم نیز قابل تقدیر است.

فرماندار شهرستان لنجان درپایان ضمن آرزوی توفیق برای رضا عرب عامری ، برای غلامرضا فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان لنجان آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 305312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.