ضرورت تخصیص اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل راه‌های روستایی استان اصفهان

رییس نظارت بر ساخت راه های روستایی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: در سال جاری، ۱۸ پروژه راه روستایی با برآورد ۱۱۰ میلیارد ریال تعریف شده که در صورت تامین وتخصیص اعتبارات لازم، این پروژه ها بطول ۳۵ کیلومتر در استان انجام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سعید خدابخشی در تشریح وضعیت راه های روستایی استان، اظهار داشت: ۸۸۰ روستا در سطح استان اصفهان وجود دارد که طول راه های آن به ۵۷۳۵ کیلومتر می رسد و از این میزان ۴۵۸۸ کیلومتر آن آسفالته، ۳۱۷ کیلومتر شوسه و ۸۳۰ کیلومتر خاکی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیشتر راه های روستایی استان که دارای ۲۰ خانوار به بالا هستند آسفالت شده وتنها راههای روستایی منطقه پشتکوه فریدونشهرکه صعب العبور بوده و جزو مناطق سردسیر و کوهستانی هستند از این نعمت برخوردار نیستند.

وی از جمله راه های روستایی که نیاز به احداث و یا انجام عملیات آسفالت را دارند به منطقه پشتکوه فریدونشهر اشاره کرد و افزود: از شهر فریدونشهر تا روستای پشندگان ۱۱۰ کیلومتر است که این مسیرآسفالت شده و ادامه آن تا روستای دورک، کاهگانک و وزوه به طول ۵۵ کیلومتر جهت تکمیل واحداث ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رییس اداره نظارت بر ساخت راههای روستایی استان اظهار داشت: متاسفانه تنها روستایی که در استان تاکنون از نعمت راه برخوردار نبوده،   روستای حیران از توابع شهرستان فریدونشهر بطول ۳۶ کیلومتر است که  ۱۸ کیلومتر راهگشایی انجام و ۱۸ کیلومتر دیگربدلیل وجود صخره های سخت وصعب العبور بودن مسیر و نیاز به اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی، تاکنون راهگشایی نشده و بر اساس مطالعات انجام شده تلاش می شود تا از سمت استان لرستان وبا مشارکت آن استان بتوان راهی برای ساکنین این روستا نیز احداث کرد.

وی با اشاره به مسیر روستایی شهید به دژکرد در شهرستان سمیرم و مسیر راه روستایی جندق- مصر از توابع شهرستان خوروبیابانک به عنوان راه روستایی، گفت: این مسیر در سمیرم بطول ۲۳ کیلومتر نیز از جمله راه های است که نیاز به اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی دارد و مسیر گردشگری جندق به مصر ۴۰ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن راهسازی و قرارداد زیرسازی و آسفالت آن با اعتبار ۱۵میلیارد ریال درحال آسفالت است که جهت احداث و تکمیل مابقی این مسیر نیز ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

خدابخشی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای راه های روستایی درسال جاری، بیان داشت: در سال جاری، ۱۸ پروژه راه روستایی با برآورد ۱۱۰ میلیارد ریال تعریف شده که در صورت تامین وتخصیص اعتبارات لازم، این پروژه ها بطول ۳۵ کیلومتر در استان انجام خواهند شد.

وی به پروژه های قابل افتتاح تا پایان شهریورماه نیز اشاره کرد و گفت: ۲ کیلومتر محور جندان، ۲ کیلومتر حسن آباد – سوسارت، اصلاح سه راهی میدان شاپورآباد، ۵ کیلومتر جندق – مصر، ۵ کیلومتر رزوه – چادگان، ۴ کیلومتر آقاگل – مغاندر در بویین میاندشت، ۱ کیلومتر گوگد در گلپایگان، ۱ کیلومتر آب پونه به سمت ورپشت در تیران وکرون و راهگشایی و انفجار دره توت در فریدونشهر تا پایان شهریورماه به بهره برداری خواهند رسید.

رییس نظارت بر ساخت راه های روستایی اداره کل راه وشهرسازی با ابراز تاسف از کاهش میزان اعتبارات تخصیص یافته در حوزه راه های روستایی از مسئولین خواست تا با توجه به از بین رفتن روکش ها و نیاز به احداث راه های روستایی و ترمیم وبازسازی آنها به این بخش توجه ویژه ای به لحاظ تامین وتخصیص اعتبارات داشته باشند.

کد خبر 302925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.