نامزدهای انتخاباتی با ارائه برنامه منسجم زمینه رفع مشکلات را فراهم کنند

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: نامزدهای پنجمین دوره ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توجه داشته باشند که می توانند به مدت یک هفته از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه تبلیغات خود را انجام دهند لذا نامزدها و طرفداران آنها باید بکوشند در زمان قانونی به نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در جامعه بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در جلسه توجیهی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر شهرستان لنجان با اشاره به اینکه ستاد انتخابات، چهار مقوله سلامت، امنیت، قانونمداری و حضور حداکثری را مورد توجه دارد، اظهار کرد: انتخابات یکی از دستاوردهای مهّم انقلاب اسلامی است که اجازه می‌دهد تا مردم در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند و از سوی دیگر باید گفت مشروعیت نظام در برگزاری انتخابات پر شور است.

وی متذکر شد: در نظام مردم سالاری دینی رأی دادن صرفاً یک اقدام سیاسی نیست بلکه یک اقدام ریشه‌ای، عقیدتی و الهی است و رأی دادن هم حق مردم بوده و یک تکلیف شرعی نیز به شمار می آید و بر اساس این تکلیف مردم نسبت به سرنوشت خودشان و سرنوشت جامعه اسلامی احساس مسئولیت می‌کنند.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: دیگر ویژگی انتخابات در نظام اسلامی حق الناس بودن رأی مردم است و این امر باعث می‌شود که نه تنها به شکل ظاهری بلکه به شکل عینی و ذهنی امکان تخلف و فساد در انتخابات به کمترین میزان ممکن برسد در حالی که در نظام‌های دموکراتیک غرب چنین دیدگاه الهی و شرعی نسبت به حق الناس بودن رأی مردم وجود ندارد.

برگزاری انتخابات برای ثبات و امنیت کشور بسیار اهمیت دارد

وی امنیت را یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای هر کشور دانست و تاکید کرد: برگزاری انتخابات برای ثبات و امنیت کشور بسیار اهمیت دارد چراکه انتخابات موجب ثبات سیاسی در  کشور نیز خواهد شد، ولذا انتخابات سالم سطح رضایتمندی را در کشور افزایش می‌دهد و این مسئله موجب ایجاد تعادل و ثبات و ایجاد امنیت پایدار و موثر در کشور خواهد شد.

سجاد گفت: از این جهت باید گفت هرچند شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، عقلی، اجتماعی و ملی است اما از طرفی این حق مردم است که انتخاب کنند و یا انتخاب شوند.

وی قانونمداری را چتر فراگیر تمام فعالیت های انتخاباتی دانست و خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تحقق حضور حداکثری در عرصه انتخابات وابسته به دو عامل اعتماد اجتماعی و خودباوری است لذا هر چه میزان اعتماد اجتماعی بالا برود و از طرفی خود باوری در مردم تقویت شود، شاهد رشد در میزان مشارکت مردم خواهیم بود.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: یکی از عوامل افزایش اعتماد اجتماعی داشتن صداقت و صراحت در سخنان کاندیداهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده به اندازه ای که با مردم شفاف تر و صادقانه تر صحبت شود زمینه برقراری ارتباط موثر فراهم شده است و پایه های اعتماد اجتماعی در جامعه تقویت می شود.

وی با اشاره به نگاه امام علی (ع) به حقوق شهروندی و با تأکید بر این‌که «صداقت» یکی از اصول مهم در حقوق شهروندی به حساب می‌آید، اضافه کرد: انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا یک هدف است و آنان برای پیروزی در آن باید اقدامات متنوعی داشته باشند اما نباید فراموش کنند که نشستن بر صندلی شوراهای اسلامی شهر ورستا نباید به هر شیوه و قیمتی حاصل شود.

کاندیداهای شورای شهر و روستا با ارائه برنامه منسجم زمینه رفع مشکلات مردم را فراهم کنند

سجاد روی آوردن نامزدهای انتخابات به نشاط اجتماعی را بهترین راه برای مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای دانست و ادامه داد: نامزدهای انتخابات نباید فضای انتخابات را به سمت شعارهایی ببرند که غیرقابل اجراست لذا روی آوردن به نشاط اجتماعی و سرزندگی انتخاباتی بسترساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که هر یک از نامزدها می‌توانند چنین مسئله را در دستور کار رقابت‌های انتخاباتی خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: هر قدر نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا در شعارهای انتخاباتی خود با مردم صادقانه‌تر و صمیمی‌تر رفتار کنند به همان میزان مردم احساس تعلق گفتمانی بیشتری خواهند داشت و تمایل بیشتری به نامزدهای صاحب این تفکر نشان خواهند داد.

فرماندار شهرستان لنجان خطاب به کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: با شروع تبلیغات کاندیداها باید در راستا و چارچوب قانون عمل کنند و با رعایت اخلاق در زمان تعیین شده تبلیغات سعی در معرفی خود داشته باشند و از تخریب رقبا پرهیز کنند.

نامزدهای انتخابات از دادن وعده های غیر واقع و تخریب رقبا پرهیز کنند

وی خاطرنشان کرد: اهداف نامزد های انتخاباتی شورا های اسلامی شهر و روستا باید در مسیر حل مشکلات مردم و تلاش برای آبادانی شهر و روستا  باد لذا تخریب دیگر نامزدها از آسیب های جدی و غیر اخلاقی است که لازم است نامزدهای انتخاباتی حرکت در مسیر اصلی تبلیغات را در کنار احترام به سایر کاندیداها و طرفداران آنان مورد توجه ویژه قرار دهند.

سجاد یاداور شد: باید حقِ انتخاب کردن را برای افکار عمومی تشریح و تبیین کنیم و جامعه را با حق خود آشنا کنیم که این مهم نقش بسزایی در خودباوری افراد جامعه دارد و اگر خودباوری تقویت شود قطعا در رشد میزان مشارکت مردم موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا به این مهم توجه داشته باشند که مردم با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری فضای انتخاباتی موجود را رصد می‌کنند و خواستار رعایت حق‌الناس از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مباحث تبلیغاتی هستند لذا همه نامزدها و هواداران آنها اخلاق انتخاباتی را سرلوحه کار قرار دهند.

فرماندار شهرستان لنجان در پایان گفت: نامزدهای پنجمین دوره ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توجه داشته باشند که می توانند به مدت یک هفته از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه تبلیغات خود را انجام دهند لذا نامزدها و طرفداران آنها باید بکوشند در زمان قانونی به نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در جامعه بپردازند.

کد خبر 302624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.