استفاده از خط سوم سامانه تندرو تا نیمه شعبان رایگان است

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان گفت: خط سوم سامانه تندرو تا نیمه شعبان به صورت رایگان به شهروندان سرویس دهی می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مختاری در برنامه تلویزیونی اینجااصفهان اظهارکرد: منطقه ۱۵ (خوراسگان) حدود ۳ سال گذشته به شهر اصفهان الحاق شده است و جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر را در مساحتی حدود ۱۷۰۰ هکتار در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ از پراکندگی جغرافیایی خاصی برخوردار است، افزود: در این منطقه  ۲۳ محله وجود دارد که ۱۱ محله به صورت پراکنده و منفصل هستند که از سمت شرق به کارخانه قند منتهی می شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: منطقه ۱۵ شهر اصفهان یکی از ورودی های مهم شرق اصفهان محسوب می شود.

مختاری اضافه کرد: وقتی یک منطقه به مناطق دیگر می پیوندد، از نظر شاخصه های توسعه یافتگی مجبور است که خود را به سطح آن منطقه برساند و این موضوع تلاش مدیریت شهری را دو چندان میکند به همین دلیل با تلاش های فراوان در این ۳ سال سعی کردیم خدمات شهری این منطقه را به حد متوسطی برسانیم.

وی به اجرای نهضت آسفالت معابر این منطقه اشاره کرد و گفت: سالیانه حدود  ۴۲هزار تن آسفالت یعنی حدود ۸ میلیارد تومان در این منطقه پخش می شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه آسفالت یک فن مهندسی است و باید حرفه ای کار شود، افزود: به عنوان مثال آسفالت خیابان جی به آسفالت سرباره ای معروف است که ویژگی های خاصی دارد و باید با دستگاههای مخصوص کار شود.

مختاری تاکید کرد: در مجموع تیم سازمان عمران به صورت شبانه روزی روی کیفیت ، حجم و عمق آسفالت نظارت دارند.

وی اظهارکرد: یکی ازمعضلات شهرداری این است که آسفالت معابر خیلی زود به خاطر ایجاد خطوط آب، برق و تلفن تخریب می شود در این راستا باید سازمان ها تحت مدیریت برنامه ریزی شهری و با شهرداری هماهنگ باشند.

 وی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه شهرداری مجهز به سیستم های کامپیوتری هستند مثلا اگر شهرداری کاری بخواهد انجام دهد به صورت کامل با نقشه های زمین شناسی و ... در ارتباط است .

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به راه اندازی خط سوم سامانه اتوبوس های تندرو در این منطقه گفت: اتوبوس های سریع السیر یکی از سامانه هایی است که در بسیاری از نقاط دنیا معمول است.

مختاری ادامه داد: یکی از دلایلی که از این سامانه استفاده می کنند خصوصا در آمریکای جنوبی این است که مردم توان اقتصادی کمتری دارند.

وی اظهارکرد: در این راستا اگر شهرداری این هزینه را به تراموا یا مترو اختصاص می داد شاید باید سی برابر هزینه صرف می کردیم و از نظر مدت زمان ساخت آن بسیار طولانی می شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: اکنون با توجه به آلودگی های محیطی به خصوص آلودگی هوا و تاکید بر استفاده حمل و نقل عمومی، سامانه اتوبوس های تندرو در این منطقه از پایانه ارغوانیه تا میدان امام علی(ع) راه اندازی شد.

مختاری اضافه کرد: بر این اساس در حال حاضر حدود ۴۰ اتوبوس در این مسیر در حال تردد هستند و ساعت انتظار شهروندان حدود ۳ الی ۵ دقیقه است.

وی با بیان اینکه مسیر اتوبوس بی آر تی از مناطق ۱۵، ۱۰، ۴ و ۳ می گذرد، گفت: ۱۹ ایستگاه در مسیر خط سوم پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: این سامانه یکی از سامانه های جدیدی بود که با تلاش سازمان اتوبوسرانی و حمل و نقل و ترافیک در ساخت و مناسب سازی مسیر آن هیچ درختی قطع نشد .

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در اصفهان برای اولین بار است که مسیر بی آر تی بدون نرده گذاری و جداسازی مسیر راه اندازی شد، گفت: خط سوم سامانه تندرو تا نیمه شعبان به صورت رایگان به شهروندان سرویس دهی می کند.

مختاری اظهارکرد: اتوبوس های سامانه تندرو دارای استاندارد یورو ۵ هستند و دارای فیلتر زیست محیطی می باشند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به احداث کمربندی شمالی اصفهان اشاره کرد و گفت: احداث کمربندی شمالی اصفهان حدفاصل خیابان سلمان تا بزرگراه شهید آقابابایی در دستور کار قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: تاکنون ۵۰ درصد از آزادسازی کمربندی شمالی اصفهان(خوراسگان) انجام شده و در آینده ای نزدیک با احداث این کمربندی خیابان جی نفس می کشد.

کد خبر 302253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.