روزهای نگران کننده جامعه وکالت

در آیین سی و ششمین دوره تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان اصفهان روزهای نگران کننده‌جامعه وکالت مطرح شد، چرا که قوانین مربوط به کانون وکلا در این روزها تغییر می‌کند.

به گزارش ایمنا، آیین سی و ششمین دوره تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان اصفهان شب گذشته با حضور اسدالله اسلامیان رئیس کانون وکلای استان، حسن رحیمی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، سعید صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، حمیدرضا شیران مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، اسدالله گرجی‌زاده مدیر کل زندان‌های استان اصفهان و جمعی از کارآموزان کانون وکلا برگزار شد.

حسن صرام نائب رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: یک وکیل اکنون از اعتبار و جایگاهی برخوردار است که نسبت به گذشته متفاوت بوده و دیگر هم مانند یک مراجعه کننده معمولی به دادگاه به او نگاه نمی شود.

صرام با اشاره به سوگندنامه وکلا، به کارآموزان تأکید کرد: امشب سوگندی که در برابر خداوند متعال قرائت می‌کنید به عنوان یک پیمان میان شما و خداوند خواهد بود تا شرافتتان تضمین عملکردتان باشد و از چارچوب قانون تجاوز نکنید.

محمد جعفری فشارکی عضو هیأت مدیره و رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلا در ادامه با بیان اینکه با شیوه‌های جدید سعی در آموزش بهتر وکلا داریم، تصریح کرد: در این کمیسیون 238 کارآموز حضور دارند که به این جمع 80 نفر سال گذشته که در آستانه صدور پروانه هستند اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: وکلای جدید در مقطع زمانی پر مخاطره‌ای پا به عرصه می‌گذارند، جامعه وکالت روزهای نگران کننده‌ای را می‌گذراند، چرا که قوانین مربوط به کانون وکلا در این روزها تغییر می‌کند؛ امید داریم که قانون‌گذاران بدون تأثیر از غوغاسالاری‌ها تصمیمی بگیرند که به صلاح جامعه حقوقی کشور و همه مردم باشد.

عضو هیأت مدیره و رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلا خطاب به وکلای که تحلیف شدند، عنوان کرد: هرگز خود را از آموزش بی‌نیاز نبینید و تصور نکنید با گرفتن پرونده وکالت بی‌نیاز از فراگیری هستید؛ نیاز هست که یک وکیل در حوزه‌های مختلف اطلاعات کافی داشته باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: کسانی که در گذشته در این کسوت صادقانه خدمت کرده‌اند، نمی‌گذارند که هجمه علیه این کانون به نتیجه برسد و این وظیفه همه ما را بیشتر می‌کند تا راهی که در گذشته و با زحمت شروع شده و به اینجا رسیده را به درستی ادامه دهیم.

وی در پایان یادآور شد: اگر تنها بحث مالی برای یک وکیل مدنظر باشد و در ازای آن شأن وکالت را مخدوش کند، یادمان باشد جامعه خطای یک وکیل را به کل جامعه وکلا نسبت می‌دهد.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان کانون وکلای اصفهان و کمیته امداد امام خمینی استان به امضا رسید که بر اساس آن وکلای کانون که علاقه‌مند به مشارکت هستند به حوزه‌های حمایتی ورود کرده و مددکار اقشار نیازمند در مباحث حقوقی باشند.

حمیدرضا شیران پس از امضای این تفاهم‌نامه تصریح کرد: وکلای بسیاری در اصفهان حضور دارند که علاوه بر اینکه برای نیازمندان کار وکالت انجام می‌دهند از درآمد خود به کمیته امداد کمک می‌کنند.

در پایان این برنامه آیین تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان اصفهان انجام شد که در آن حدود 80 وکیل پس از قرائت سوگندنامه پروانه وکالت خود را دریافت کردند.

کد خبر 302235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.