اعلام نرخ میوه های نوبرانه در اصفهان/گوجه فرنگی ۸۰ درصد گران شد

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با اشاره به افزایش ۸۰ درصد نرخ گوجه فرنگی در بازار به دلیل تغییرات جوی، گفت: با گرم شدن هوا نرخ میوه های نوبرانه در اصفهان رو به کاهش است اما امروز قیمت هر کیلو گیلاس ۲۵ هزار تومان است.

ناصر اطرج در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دلایل افزایش نرخ گوجه فرنگی طی دو هفته گذشته، اظهار داشت: طی چند هفته گذشته به دلیل بارش شدید باران و وقوع سیل در شهرهای مختلف ایران بسیاری از مزارع گوجه از بین رفت و در شرایطی که تقاضای آن بالا بود شاهد کاهش عرضه و گرانی این محصول در بازار هستیم.

به گفته اطرج، در این مدت نرخ گوجه فرنگی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد گران شده است اما با گرم شدن هوا و افزایش تولید گوجه در کشور، پیش بینی می شود قیمت این محصول کاهش یابد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت گوجه در میدان میوه و تره بار اصفهان بین ۲۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است که درب مغازه ها با حاشیه سود ۳۰ درصدی باید بین ۳۴۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان به فروش برسد.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان همچنین تاکید کرد: طی هفته های گذشته در کشور شاهد بارش باد و باران به خصوص در شهرهای جنوبی کشور هستیم و در صورتیکه دیگر اتفاقات جوی خاصی رخ ندهد قیمت ها کاهش می یابد اما با تداوم این شرایط، احتمال دارد دوباره گوجه گران شود.

وی در خصوص وضعیت فروش و قیمت صیفی جات در بازار اصفهان، گفت: طی یک هفته گذشته قیمت محصولاتی چون هندوانه، گرمک، خربزه آناناسی افت داشته است.

اطرج تصریح کرد: قیمت هندوانه به دلیل لغو صادرات این محصول به کشورهای افغانستان و عراق و نبود درخواست صادراتی دیگر با کاهش قیمت ۲۰ درصدی مواجه شده است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هندوانه دست چین ممتاز ۱۳۰۰ و در سطح عرضه ۱۵۰۰ تومان است همچنین نرخ هندوانه درجه یک بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰ تومان و در سطح عرضه حدود ۱۲۵۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با بیان اینکه قیمت گرمک ممتاز در میدان ۲۲۰۰ تومان و نرخ درجه یک این محصول بین ۱۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان است، گفت: در میدان میوه و تره بار اصفهان قیمت خربزه آناناسی دستچین ممتاز ۲۰۰۰ تومان و نرخ درجه یک این محصول بین ۱۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است.

وی همچنین با اشاره به افت قیمت خیار در بازار اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت خیار گلخانه ای ممتاز ۱۵۰۰ تومان و خیار گلخانه ای درجه یک بین ۱۱۰۰ تا ۶۰۰ تومان است.

اطرج در ادامه در خصوص بازار میوه های نوبرانه در اصفهان، گفت: در حال حاضر قیمت گیلاس ۲۰ هزار تومان است که درب مغازه ها ۲۵ هزار تومان فروخته می شود البته در میدان شهرداری بعضا با قیمت ۳۵ تا ۳۰ هزار تومان دیده می شود.

وی با اشاره به کاهش ۱۰۰ درصدی گوجه سبز نسبت به ۱۰ روز گذشته، افزود: قیمت آلوچه ممتاز ۱۲ هزار تومان و نرخ درجه یک این محصول بین ۸۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان همچنین به کاهش قیمت توت فرنگی اشاره کرد و گفت: نرخ انواع توت فرنگی شمالی ۱۰ هزار تومان و توت فرنگی دزفولی ۹۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است همچنین قیمت گلخانه ای این محصول حدود ۱۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه هنوز توت سیاه و سفید وارد میدان میوه و تره بار اصفهان نشده است، افزود: قیمت چغاله زردآلو در میدان میوه و تره بار از ۱۰ هزار تومان به پایین و چغاله بادام بین ۸۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است.

به گفته اطرج، با گرم شدن هوا نرخ میوه های نوبرانه در بازار اصفهان رو به کاهش است.

وی در ادامه با بیان اینکه عرضه مرکبات در میدان میوه و تره بار اصفهان همچنان کم است، گفت: در حال حاضر قیمت پرتقال والنسیا بین ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان همچنین در خصوص کشف بار قاچاق پرتقال در میدان میوه و تره بار اصفهان، اظهار داشت: چند روز پیش یک بنز تک حاوی محموله ۱۰ تُنی پرتقال خارجی با عنوان بار داخلی در میدان میوه و تره بار اصفهان شناسایی شد که برای معدوم شدن تحویل بازرسی اصناف داده شد.

کد خبر 301914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.