معرفی برگزیدگان المپیاد مبلغان زباندان

دومین المپیاد علمی مبلغان زباندان که در سطح ملی و به میزبانی اصفهان برگزار شد، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این المپیاد در سطح ملی ویژه طلاب و مبلغین خواهر و برادر، در دو بخش زبان عربی و انگلیسی به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر صافی اصفهانی، رئیس مرکز آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی در این مراسم جایگاه اساتید را ارج نهاد و اظهار داشت: در روایتی آمده امام مجتبی (ع) فرزند خود را به جلسه استادی فرستاد و سپس از او پرسید استاد به تو چه آموخت. فردای آن روز این استاد را تکریم کرد و به او پاداش داد. ائمه برای جایگاه معلمی و استادی ارزش بالایی قائل هستند.

وی به تعداد زیاد احادیث و روایات در مورد مقام استاد اشاره کرد و بیان داشت: در آموزه‌های دینی پدر بر سه قسم است و سه کس بر ما حکم پدری دارند پدری که منشأ ولادت ماست پدری که معلم ماست و پدری که پدر همسر ماست.

رئیس مرکز آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی در ادامه به فعالیت‌های بخش آموزش دفتر تبلیغات حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد و گفت: بخش آموزش دفتر تبلیغات دارای سه بخش است که شامل مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی، مرکز آموزش عالی مجتهده امین و مرکز تخصصی زبان می‌شود. مؤسسه علامه مجلسی تا کنون در تعامل با مراکز آموزشی مهم کشور مانند دانشگاه باقر العلوم (ع)، دانشگاه قرآن حدیث و با همکاری حوزه علمیه قم توانسته است دوره‌های تخصصی حوزوی را برگزار کند.

وی افزود: تا امروز ۲۱ دوره تخصصی در مرکز علامه مجلسی برگزار شده که حاصل این تلاش تربیت ۲۱۵ نفر طلبه متخصص بوده است. فعالیت آموزش زبان‌های خارجی در ۶ رشته انگلیسی، اسپانیولی، عربی، فرانسوی انگلیسی و چینی در حال پیگیری است که امروز ۲۲۱ نفر در حال تحصیل در این مرکز هستند.

وی به فعالیت‌های انجام شده در مرکز آموزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین اشاره کرد و گفت: در مرکز علامه امین از سال ۱۳۷۱ دوره‌های حوزوی خواهران شکل گرفته است و تا امروز ۱۲۷۵ طلبه ورودی خواهر در این مرکز حضور پیدا کرده‌اند. از سال ۱۳۸۳ طلاب وارد آموزش سطح ۲ شده و تا امروز ۴۵۰ فارغ‌التحصیل سطح ۲ شدند. از سال ۱۳۸۷ دورهای سطح ۳ و۴ در این مرکز شکل گرفت و دوره سطح ۲ دیگر برگزار نشد و اینگونه این مرکز به مؤسسه آموزش عالی حوزوی بدل شد. تا امروز ۲۶۵ نفر در دوره‌های سطح ۳و۴ این مرکز حضور پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام صافی یادآور شد: ۴۸۰ نفر طلبه حوزوی متخصص در دفتر تبلیغات اسلامی تربیت شده‌اند که رویداد بسیار عظیمی است. ۱۲۵ نفر در مرکز مجتهده امین در حال زبان آموزی هستند و ۳۸۴ پایان نامه سطح ۲ را به ثبت رساندیم.

وی تأسیس پردیس دانشگاه باقرالعلوم را در سال ۹۵ را اتفاقی خجسته دانست و اظهار داشت: تأسیس این مرکز پس از پیگیری‌های زیاد دیگر از برنامه‌های دفتر تبلیغات نبود و دوستان از تحقق آن نا امید بودند اما به مدد خدا این رخداد حاصل شد.

وی یادآور شد: امسال سال خلاقیت است و برگزاری المپیاد طلاب زباندان در سطح کشور یک خلاقیت کاربردی بود. در این دوره به نفرات اول ۳ سکه بهار آزادی، نفرات دوم ۲ سکه، نفرات سوم ۱ سکه و به نفر چهار ۶۰۰ هزار تومان هدیه می‌شود.

حجت الاسلام صافی ادامه داد: همه ۴۸ نفر که به مرحله مسابقه راه یافته‌اند لوح تقدیر دریافت می‌کنند و به سازمان زبان و ارتباطات اسلامی معرفی می‌شوند. امکان تدریس در مرکز زبان‌های خارجی توسط این افراد با هماهنگی حوزه قم در مراکز کشور هماهنگ شد. گواهینامه‌ای از سوی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با امضای رئیس اهدا می‌شود.

در این مراسم به نفرات برتر جوایزی با حضور حجت الاسلام محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اهدا شد.

در بخش زبان عربی محمد باقری اسدی از زنجان، مجید یحیایی از شاهرود، محمد ابراهیم اخوان دردشتی و اصغر کدخدایی از اصفهان و حمید رضا غریب رضا از اهواز به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

برگزیدگان زبان انگلیسی مصطفی رستگار از کرمانشاه، مهدی احمدی از اصفهان، احسان احمدی از تهران، محمد تاجیک از شهرری و سید محمد حسینی راغب از البرز معرفی شدند.

در این مراسم که هم‌زمان با شهادت استاد شهید مطهری (ره) برپا شد از مقام اساتید دفتر تبلیغات اسلامی تجلیل شد.

کد خبر 301540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.