دفتر تبلیغات پیشتاز مسئله محوری و پیدا کردن راه کارهای حل مسئله است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: ترویج معارف دینی نیاز به درک و منطق و توان زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اصفهان در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان دومین المپیاد طلاب زباندان و برنامه تجلیل از اساتید دفتر تبلیغات اسلامی که شب گذشته در تالار شهروند اصفهان برگزار شد، خداوند را اولین معلم خواند و اظهار داشت: هر که معلمی می کند کار خدایی کرده است. این که برای شما توفیق پیش آمده تا معلمی کنید، افتخاری ستودنی است.

وی در مورد مؤلفه تأثیرگذار بر آموزش بیان داشت: در منظومه آموزش مؤلفه های مختلفی دخیل است، نقش مولفه های سخت افزاری بسیار مهم است اما مؤلفه های انسانی در این مورد اهمیت بسیار دارند، معلمان حلقه اصلی و استوانه و خیمه نظام آموزشی هستند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: استاد خوب ضعف های نظام آموزشی و کمبود ابزار را می تواند جبران کند، به عنوان ستون اصلی خیمه نظام آموزشی نقش اصلی را معلم و استاد بازی می کند. وقتی تعدادی طلبه خالص که برای فراگیری آمده اند در اختیار ما قرار می گیرد با تمام توان به میدان بیاییم تا این طلبه بتواند آنچه می خواهد فرابگیرد تا به اهداف خود برسد .

وی تأکید کرد: کمک کنیم تا طلبه به آنچه در ذهن دارد و هدف اوست برسد. استاد و معلم نقش انبیا را دارند. استاد اگر بتواند در فرایند آموزش خود از برترین شیوه با نظام فکری خلاقانه وارد شود تأثیر کار او افزایش می یابد. اگر استاد ضعیف عمل کند تا 7 برابر کیفیت آموزش کاهش میابد.

وی دفتر تبلیغات را نماد روشن فکری حوزه دانست و گفت: دفتر تبلیغات پیشتاز مسئله محوری، پیدا کردن راه کارهای حل مسئله است و سعی دارد به عنوان یک نظام بهتر آموزشی مطرح باشد. به لحاظ جایگاه اساسی استاد انتظار بر این است که اساتید تلاش کنند در میدان خلاق و فعال باشند.

حجت الاسلام قطبی ادامه داد: تفکر خلاق به معنی توانایی پیدا کردن راه‌حل‌های پیرامون توسط دانش آموز ماست. با تفکر انتقادی قابلیتی به دانشجو داده می شود که راه های پیدا شده را بررسی کرده و راه مناسب را انتخاب کند. طلبه ای که مخاطب من است در فرایند آموزش در طی تدریس و کارهای عملی و نحوه برخورد و سیره استاد تفکر خلاق و انتقادی پیدا می کند.

وی تاکید کرد: وقتی در کنار دروس اصلی بخواهیم دروس جانبی طراحی کنیم دانشجو به عنوان یک دانشجوی خلاق تقویت می شود و این روش مورد نظر دفتر تبلیغات اسلامی  است. در قدم سوم استاد می کوشد شیوه خلاقیت و الگوهای نتیجه آن خروجی هایی را می دهد که نسل خلاق را تربیت کند، پس به دانش خود اضافه می کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید از آنچه هستیم یک قدم جلوتر رویم اذعان داشت: برای آنکه جلوتر برویم، بهترین راه میدان دادن به دانشجو است. دانشجو را به عنوان فرد خلاق و نوآور بشناسیم. فردی که فرایند حل مسئله را یاد بگیرد مدیر خوبی خواهد بود. تلاش بر این است که از اساتید خلاق تجلیل کنیم و استادی که مسیر خلاقیت را طی نکرده را با استاد خلاق‌تر جایگزین کنیم.

وی تاکید کرد: محیط کوچک دور خودمان را نبینیم. تعاملات جهان امروز با امکانات ساده هوشمند امکان پذیر شده است. برخی کارشناسان عقیده دارند فضای مجازی ما را در سلول‌های انفرادی محصور کرده است. ترویج معارف دینی نیاز به درک و منطق و توان زیادی دارد.

حجت الاسلام محمد قطبی تأکید کرد: اگر ما قدر اساتید را نمی دانیم از نادانی ماست. استاد می تواند در ذهن شاگرد تأثیر ژرفی بگذارد. امروز فلسفه باید پاسخ ارتباط دین و تکنولوژی را بدهد . هر یک از دانشجویان می توانند یک فرد تأثیرگذار و شخصیتی جهانی شوند. اگر بتوانیم دامنه دانش شاگرد خود را افزایش دهیم این تأثیر در جهان می ماند.

کد خبر 301520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.