مسائل آموزش وپرورش نیازمند گفتمان ملی است

وزیر آموزش وپرورش گفت: مسائل آموزش وپرورش نیازمند گفتمان ملی است و برای حرکت در این مسیر و به منظور دستیابی به جایگاه معلم در جایگاه اصلی نیازمند گفتمان هستیم.

به گزارش ایمنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برنامه تجلیل از معلمین نمونه استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: مسائل آموزش و پرورش نیازمند گفتمان ملی است و برای حرکت در این مسیر و به منظور دستیابی به جایگاه معلم در جایگاه اصلی نیازمند گفتمان هستیم.

وی افزود: اقتصاددانان و افرادی که برنامه های توسعه را تدوین می کنند، معتقدند باید برای برنامه های توسعه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم و این نیاز به گفتمان دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اصل و اساس آموزش و پرورش تربیت است، تصریح کرد: هدف و ماموریت مدرسه ها نیز تربیت می باشد و خوشبختانه سند تحول این امر را معین می کند.

وی ادامه داد: به روز کردن محتواهای آموزشی و مشارکت جدی معلمان در تدوین برنامه از اهم موارد است و امیدواریم مقام معلم را در ساختارها و تشکیلات بتوانیم نشان دهیم.

 پرورش باید بر آموزش غلبه یابد

دانش آشتیانی با بیان اینکه پرورش باید بر آموزش غلبه یابد، تاکید کرد: مهارت ها و تربیت دانش آموزان در گرو این امر است تا بتوان انسان کارآمدی را تحویل جامعه داد و این تنها منوط به تربیت دانش آموزان و ایجاد مهارت آنها در برنامه های درسی و کلاسی می باشد.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت انسان متفکر با درس اتفاق نمی افتد و همت معلمان را در همه ساعات می طلبد که تلاش در طرح مساله و آموختن به دانش آموزان را داشته باشند.

 لزوم رقابت سالم دانش آموزان

 وی به رقابت سالم دانش آموزان اشاره و تاکید کرد: معلمان باید به تدریج دانش آموزان را به صورت عملی آموزش دهند.

دانش آشتیانی اضافه کرد: بنیان اخلاق باید در مدرسه نهادینه شود و کشور در مسیر توسعه گام بردارد تا به مرحله اسفل سافلین سقوط نکند، چنانچه این روش را رعایت کنیم، جامعه با اخلاق می شود.

 وی دلیل توسعه یافتگی در کشور را توسعه فرهنگی دانست و اظهار داشت: کشوری توسعه یافته است که مردم با مشارکت همدیگر و با همفکری در مسیر توسعه گام بردارند و در این جهت جایگاه معلم رفیع شده و خانواده را در جهت سازندگی آماده می کند.

 تربیت دانش آموزان در سند تحول

وزیر آموزش و پرورش با تاکید به اینکه تعامل معلم و شاگرد با هیچ تکنولوژی امکانپذیر نیست، گفت: تنها تعامل چهره به جهره معلم با شاگرد می تواند جایگاه رفیع تری به برنامه های توسعه دهد و به همین دلیل در سند تحول به امر تربیت دانش آموزان پرداخته شده است.

وی در ادامه مساله سلامت معلمان را مهم دانست و اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح کیلینیکی برای همکاران فرهنگی هستیم و این پروژه مهمی در جهت خدمت رسانی به همکاران فرهنگی است و در تلاشیم تا خدمات با کیفیتی را برای فرهنگیان داشته باشیم.

کد خبر 301346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.