شادی و نشاط دانش آموزان را نگیرید

وزیر آموزش و پرورش گفت: به معلمان توصیه می شود شادی و نشاط دانش آموزان را نگیرند و استعدادهای دانش آموزان را در مسیر درست حرکت دهند.

به گزارش ایمنا، فخر الدین احمدی دانش آشتیانی صبح امروز در آئین سپاس معلم که در مدرسه بیرجندی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: با ۴۰ سال سابقه کار در عرصه های مختلف بهترین دوران کاری خود را در کنار دانش آموزان سپری کردم.

وی ادامه داد: دانش آموزان انسان های پاک و پرانرژی هستند، که با انتقال انرژی مثبت به معلمان آنها را امیدوار به ادامه فعالیت می کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ شغلی بهتر از معلمی نیست، تصریح کرد: به معلمان توصیه میکنم شادی و نشاط دانش آموزان را نگیرند و استعدادهای دانش آموزان را در مسیر درست حرکت دهند
وی با بیان نگرانی معلمان از نظر محتوای آموزشی تاکید کرد: معلمان نگرانی در مورد یادگیری محتوای آموزشی نداشته باشند، بلکه باید شرایطی را در مدرسه ایجاد کنند تا دانش آموزان از حضور خود در مدرسه لذت ببرند.

دانش آشتیانی اضافه کرد: اکنون در دنیا برای آموزش به بازی ها روی آورده اند و این روش را محور یادگیری دانش آموزان قرار داده چرا که با وجود پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای موجود دانش آموزان می توانند محتوای آموزشی را از اینترنت دریافت کنند.

وی گفت: همه معلمان باید در کنار سواد علمی سواد حرفه ای نیز داشته باشند و برای این امر برای دانشجو معلمان واحدهای درسی در این خصوص گنجانده شده است.

وزیر آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری در بخش آموزش برای جامعه را سرمایه‌گذاری برای آخرت دانست و بیان داشت: فعالیت در زمینه آموزش و پرورش منجر به افزایش توانایی ها در جامعه می شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کیفی در دستور کار آموزش و پرورش است، تصریح کرد: ما می خواهیم کیفیت را بر کمیت غالب کنیم.

دانش آشتیانی با اشاره به اینکه تمرکز زدایی از دیگر اهداف آموزش و پرورش است، گفت: ما در نظر داریم نقش معلمان را در برنامه های آموزش و پرورش افزایش دهیم به اندازه ای که معلمان، مدیران مدارس را نیز انتخاب کنند.

کد خبر 301269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.