دوستداران فناوری بخوانند/ همه آنچه از "اندروید" باید بدانید

امروزه میلیون ها گوشی هوشمند دارای سیستم عامل اندروید هستند اما حقایقی از این سیستم عامل وجود دارد که شاید از آنها بی خبر باشید.

به گزارش ایمنا، این حقایق جذاب را در ادامه با ما بخوانید:

_ سیستم عامل اندروید توسط شرکت اندروید در سال 2004 ساخته شد و با حمایت گوگل توسعه پیدا کرد. سپس در سال 2005 گوگل، آن را به قیمت 50 میلیون دلار خرید.
_ اندروید ابتدا به هدف سیستم عامل دوربین های دیجیتال طراحی شد، اما سازندگان در میان کار تصمیم گرفتند آن را برای گوشی های هوشمند طراحی کنند.
_ گوگل، این سیستم عامل را در 5 نوامبر 2007 توسط لینوکس راه اندازی کرد.
_ HTC Dream و T-Mobile G1 اولین گوشی های هوشمندی بودند که این سیستم عامل را اجرا کردند و در سال 2008 وارد بازار شدند.
_ بیش از یک میلیار کاربر فعال در گوشی های هوشمند و تبلت ها از اندروید استفاده میکنند.
_ به جز نسخه های 0 و 1.1 بقیه ی ورژن های اندروید با اسامی شیرینی هایی مثلJelly Bean، Ice Cream Sandwich، Honeycomb و ... نام گذاری شدند.
_ تاکنون نسخه هایی زیادی از سیستم عامل ارائه شده است و تغییرات زیادی در آن اعمال شد که نامگذاری نسخه ها به این صورت بوده است:
_ آیا میدانستید که اندروید یک سیستم عامل متن باز است؟ در واقع گوگل به کاربران علاقه مند این اجازه را داده تا بتوانند کدهای منبع را تغییر دهند و ویژگی های جدیدی به سیتم عامل اضافه کنند.
_ نشان اندروید، بشری است به شکل ربات که معنی کلمه ی اندروید نیز است. Android اشاره به یک انسان مرد دارد. البته رباتی به شکل زن هم وجود دارد که Gynoid نام دارد.
_ اندروید در واقع نام مستعار اندی رابین موسس شرکت اندروید بود؛ قبل از اینکه به گوگل بپیوندد و زمانی که در شرکت اپل کار میکرد به دلیل علاقه ی زیادش به ربات ها همکارانش در شرکت اپل او را به این نام صدا میزدند.
_ در حال حاضر به جز کاربران زمینی یک دستگاه با سیستم عامل اندروید در فضا نیز در حال اجرا است، روبات ناسا در فضا مجهز به اندروید Gingerbread است.
_ بسیاری از مردم فکر میکنند که نام این ربات سبز، اندروید است ولی نام او Bugdroid است و تیم گوگل او را به این نام صدا میکنند.
_ بهترین قسمت اندرویدی بودن، تنوع در اپلیکیشن ها در Google play است که دارای 48 میلیارد اپلیکیشن است و بسیاری از آنها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.
_در حال حاضر اندروید در دستگاه های جانبی مثل Google Glass و Smart watch نیز قابل استفاده است.

کد خبر 300957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.