لزوم استفاده از گیاهان مقاوم در برابر کم‌آبی در فضای سبز مبارکه

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اول شورای حفاظت از منابع آب شهرستان حفاظت از منابع است و با توجه به بحران آب در شهرستان مبارکه استفاده از گیاهان مقاوم در برابر کم‌آبی در فضای سبز این شهرستان وظیفه‌ای همگانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی اصغر ذاکری فرماندار شهرستان مبارکه در اولین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان مبارکه در سال ۹۶  به وضعیت بحرانی منابع آب شهرستان مبارکه اشاره کرد و گفت: لزوم استفاده از گیاهان مقاوم در برابر کم‌آبی در فضای سبز مبارکه ضروری است.

وی بر صرفه‌جویی آب در همه بخش‌ها؛ همکاری همه بهره‌برداران در استفاده بهینه از منابع آب و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط تاکید کرد و گفت: اولویت اصلی شورای حفاظت منابع آب شهرستان مبارکه؛ حفاظت از منابع آب بویژه تامین منابع حیاتی و تامین آب شرب مردم است.
فرماندار مبارکه با اشاره به کمبود منابع آبی، بر لزوم استفاده از گونه‌های گیاهی با نیاز آبی کم و مقاوم در فضای سبز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد و از دستگاه‌های مذکور خواست تا از گونه‌های مناسب استفاده کنند.
وی افزود: یکی از برنامه های مهم شورا تغییر الگوی کشت و استفاده از کشت‌های جایگزین در کشاورزی است.
ذاکری اعلام کرد: جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه باید در سال جاری به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت آن؛ کشاورزان را به کشت محصولات جایگزین با نیاز آبی کم تشویق کند.
وی گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر بالا بردن راندمان تولید؛ مصرف آب نیز مدیریت شود.
 در ادامه زهرا سعیدی نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اجرای عدالت در پر و مسدود نمودن چاه‌های آب ضروری است.

کد خبر 300812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.