احتمال کاهش قیمت گوشت قرمز تا ۲ هزار تومان/ماه‌رمضان افزایش نرخ نداریم

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با اشاره به کمبود دام سبک در اصفهان، گفت: احتمال دارد تا یک ماه آینده نرخ گوشت قرمز در اصفهان بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در اصفهان کاهش یابد.

رضا انصاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت بازار گوشت با توجه به گرانی این فراورده پروتئینی در پایتخت، اظهار داشت: برخی رسانه ها بر این گرانی ها دامن می زنند وگرنه نرخ گوشت قرمز در اصفهان افزایش نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از عید عنوان کردید که در بهار قیمت گوشت قرمز کاهش می یابد اما اکنون این گونه نشده است، گفت: با توجه به تجربه سال های گذشته در فصل بهار با جابجایی گله داران در مناطق ییلاق و قشلاق، فاصله زمانی رسیدن دام برای فروش و کشتار اندکی طولانی تر شده و این سبب گرانی نرخ دام سبک می شود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه مطابق سال های گذشته قیمت گوشت در این برهه از زمان اندکی کاهش می یافت، تصریح کرد: احتمال دارد تا حدود یک ماه آینده نرخ گوشت قرمز بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در اصفهان کاهش یابد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت گوشت گوسفند با دنبه ۳۶ هزار تومان، گوشت گوسفند بدون دنبه ۳۹ هزار تومان، راه گوسفند ۴۲ هزار تومان است همچنین نرخ ران گوساله ۳۷ هزار تومان، گوشت شتر با کوهان ۳۴ هزار تومان، بدون کوهان مخلوط ۳۸ هزار تومان و ران شتر ۴۰ هزار تومان است.

انصاری همچنین تاکید کرد: قیمت گوشت گوساله در اصفهان به دلیل تامین نیاز دیگر استان ها و ارسال به دیگر شهرها حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در اصفهان اندکی با کمبود دام سبک به دلیل جابجایی عشایر در مناطق قشلاق و ییلاق مواجه هستیم، تصریح کرد: برای ماه رمضان احتمال گرانی گوشت قرمز وجود ندارد مگر اینکه شرایط ویژه ای در صادرات این فراورده ایجاد شود.

انصاری گفت: وظیفه سازمان جهاد کشاورزی تنظیم بازار گوشت قرمز است و اتحادیه تنها می تواند نقش نظارتی بر قیمت ها داشته باشد.

کد خبر 300743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.