صنعت قطعه سازی خودرو گرفتار قاچاق شده است

سیزدهمین دوره از نمایشگاه قطعات خودرو، مجموعه ها و صنایع وابسته عصر چهارشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این نمایشگاه در چهار سالن با بیش از ۹ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برپا می شود و ۱۲۵ شرکت کننده از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، قم، مازندران، البرز و آذربایجان شرقی در آن حضور دارند.

نمایشگاه  قطعات خودرو، مجموعه ها و صنایع وابسته تا ۹ اردیبهشت ماه جاری در ساعات ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان پذیرای بازدیدکنندگان است.

نایب رئیس صنف لوازم یدکی استان اصفهان در نشست خبری افتتاح نمایشگاه، اظهار داشت: اصفهان قطب صنعت کشور است از این رو، قطعات خودرو با بهترین کیفیت و کمترین قیمت در این استان تولید می‌شود.

به گفته رضا آقاباباگلی، نمایشگاه قطعات خودروی اصفهان یکی از مطرح‌ترین نمایشگاه‌های این صنعت است و دلیل آن نیز خوش درخشیدن تولیدکنندگان اصفهانی در این صنعت است.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر معضل قاچاق در کشورهای چین و ترکیه، عرصه را برای تولیدکنندگان قطعه تنگ کرده و وضعیت اقتصادی کشور نیز موجب شده تا مشکلاتی بر سر راه تولید ایجاد شود.

نایب رئیس صنف لوازم‌ یدکی استان اصفهان افزود: صنعت قطعه اصفهان، عیار خود را در زمان و جنگ و در زمان تحریم به‌ خوبی نشان داده و در آن زمان‌های سخت و در زمان نبود واردات، اجازه ایجاد هیچ خللی در بازار را نداده، اما در حال حاضر به دلیل قاچاق با مشکل مواجه شده است.

وی با تأکید بر مسأله رکود بیان داشت: طی سال‌های اخیر، مشکل رکود موجب کم شدن ظرفیت تولیدکنندگان قطعه در استان و کشور شده است و بسیاری از واحدها به حداقل ظرفیت تولید خود رسیده‌اند.

آقاباباگلی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید و اشتغال، گفت: دولت اگر شعار امسال را جدی بگیرد و در راستای تولید و اشتغال قدم بردارد بسیاری از مشکلات صنعت حل خواهد شد.

وی به معضلات تولید در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هزینه‌های تولید بیش از درآمد شده و اکثر فعالیت‌های تولید از صرفه خارج شده است.

نایب رئیس صنف لوازم‌ یدکی استان اصفهان عدم همکاری اداراتی چون مالیات و بیمه را مسبب بسیاری از مشکلات دانست و افزود: اداره مالیات با اتکا به تعداد دستگاه‌های حاضر در یک کارگاه برای آن مالیات تعیین می‌کند و هیچ نگاهی به حجم رکود موجود در بازار ندارد همچنین تأمین اجتماعی نیز اخیراً حق بیمه برخی کارگاه‌ها را از ۱۰ به ۳۰ درصد افزایش داده است.

وی با انتقاد از بهره بالا در نظام بانکی، تاکید کرد: هر صنعتگری که در این اوضاع، درگیر وام و تسهیلات بانکی شود دیگر مجال رهایی از آن را نخواهد داشت.

گفتنی است؛ افزایش حضور شرکت های تولیدکننده در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از مهم ترین ویژگی این نمایشگاه است.

کد خبر 300531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.