کتاب «هنر قلمزنی ایران، مفاخر امروز مانگاران فردا» رونمایی شد

طی مراسمی از کتاب هنر قلمزنی ایران مفاخر امروز ماندگاران فردا با حضور معاون صنایع دستی کشور رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در مراسم رونمایی از این کتاب که در تالار مرکزی سازمان میراث فرهنگی کشور و با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر قلمزنی ایران برگزار گردید عنوان کرد: قلمزنان کار شگرفی می کنند به گونه ای که جسم بی شکلی همچون آهن را به اشکالی گویا و بسیار زیبا تبدیل میکنند. اشکالی که ما را به عالمی دیگر سفر می دهد.
وی با اشاره به این مطلب که باید هنرمندان بزرگوار را قدر نهاد افزود: افرادی که بی بیان ترین اجسام را به بیان می آورند، توانا ترین افراد هستند، ما در مقابل این افراد ناتوانیم، زیرا آثار آنان است که فرهنگ این مردم بزرگ را به جهان معرفی می نمایند.
معاون صنایع دستی کشور به توسعه صنایع دستی در اصفها ن اشاره نمود و تأکید کرد کار خوبی که هم اکنون هنرمندان اصفهانی انجام می دهند، تلفیق هنرها و به نوعی گفتمان سازی چند هنر با یکدیگر است، همانند تلفیق هنر قلمزنی و فیروزه کوبی، بنابر این همگی باید تلاش کنیم تا هنرهای اصیل ایرانی با رویکردهای جدید توسط نسل های جدید شناخته شوند.
در ادامه این مراسم نماهنگی از استاد فقید هنر قلمزنی اصفهانی، مرحوم استاد «امیر ساعی» که در نوروز 1394 دعوت حضرت حق را لبیک گفت به نمایش در آمد.
همچنین در ادامه این نشست از اساتید برجسته هنر قلمزنی اصفهان که در این کتاب به آنها پرداخته شده از جمله استاد اکبر صامتی پور، استاد منصور حافظ پرست، استاد احمد فیناسیان، علی ساعی (برادر مرحوم استاد ساعی) ، مجید بهرامی پور، محمد مهدی بابا خانی، استاد علاقمندان، علی ظریفی، محمد علمداری، رجبعلی راعی، محمد اسکندری، علی بزرگیان، رضا قادران و همچنین از نویسنده این کتاب ارزشمند، استاد محمد حسن گلچین پور با اهدای لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد.
 
کد خبر 211246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.