"عمارت خان" مجموعه ای بی نظیر در منطقه 15 شهرداری اصفهان است

خبرگزاری ایمنا: مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: در منطقه 15 شهرداری اصفهان آثار تاریخی ارزشمندی وجود دارد که نمونه بارز آن مجموعه بی نظیر"عمارت خان " است.

به گزارش ایمنا ، حسین جعفری با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه این بنای ارزشمند با 2/2 هکتار وسعت ، در غرب خیابان اباذر قرار دارد، افزود: عمارت تاریخی- هنری "خان" از نظر معماری به سبک دوران صفویه و قاجاریه است و شهرداری اصفهان بنا دارد در سالجاری   طرحی را با هماهنگی میراث فرهنگی در آن عملیاتی کند.
وی تصریح کرد: 9 خانه تاریخی عمارت خان سالم مانده که در آن نقاشی های زیبا و معماری دوران صفویه و قاجاریه به چشم می خورد.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: برای اجرای طرحی که شهررداری در صدد اجرای آن در این عمارت تاریخی است، مصوبات لازم اخذ شده و در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه یکی دیگر از آثار تاریخی ارزشمند منطقه 15 شهرداری اصفهان را "حمام نقاشی" در محله بالا- مقابل مسجد سید این منطقه برشمرد و گفت: این حمام یکی از حمام های بسیار قدیمی شهر است که در حال حاضر نیز به شکل سنتی استفاده می شود.
جعفری با اشاره به اینکه شواهد گویای آن است که قدمت این حمام مربوط به دوران صفویه است ، تاکید کرد: "حمام نقاشی" 1300 متر فضا دارد که شامل حمام بزرگ و حمام کوچک است و با توجه به اینکه مورد توجه گردشگران داخلی و حتی خارجی می باشد ، مرمت آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
وی به وجود "مناره محله راران" اشاره و تصریح کرد: این مناره با قدمتی 700 ساله یکی از مناره های مرمت شده باشکوه است که در گذشته به ثبت رسیده و توسط شهرداری و میراث مرمت شده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اضافه کرد: بنا داریم فضای پیرامون مناره را در قالب یک طرح جامع با همکاری شهرداری منطقه 15 ساماندهی کنیم .
وی تاکید کرد: شهر خوراسگان ، گورت و روستاهای پیرامون آن از مناطق گردشگری شهر اصفهان به شمار می روند که باید بیشتر مورد رسیدگی قرار گیرند./410
 
کد خبر 202020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.