مکمل دانه کنجد چه تاثیری بر درمان "آرتروز زانو" دارد؟

خبرگزاری ایمنا: مکمل دانه کنجد به میزان قابل توجهی باعث بهبود علائم و نشانه های بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا یک مطالعه جدید که در مجله بین المللی بیماری های مفاصل منتشر شد نشان می دهد که مکمل دانه کنجد به میزان قابل توجهی باعث بهبود علائم و نشانه های بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو می شود.
محققان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو را به دو گروه ۲۵ نفر تقسیم کردند. گروه اول درمان استاندارد که شامل دریافت ۵۰۰ میلی گرم دوز تیلنول دو بار در روز همراه با ۵۰۰ میلی گرم یک بار در روز گلوکوزامین بود و در گروه دوم ۴۰ گرم پودر دانه کنجد در روز دریافت کردند. در طول ۲ ماه پس از مطالعه نتایج زیر بدست آمد:
• کاهش درد: گروهی که کنجد مصرف کرده بودند، بزرگترین افت در شدت درد از ۹.۵ قبل از درمان به ۳.۵ پس از درمان را تجربه کردند. از نظر کاهش درد، گروه دانه کنجد سه برابر کاهش درد را تجربه کرد.
۶ خواص درمانی منسوب به دانه کنجد
• کاهش کلسترول
تخم کنجد منجر به کاهش کلسترول می شود. در یک مطالعه در سال ۲۰۰۵، شرکت کنندگان با خوردن ۱.۵ اونس دانه کنجد همراه با رژیم غذایی کم کلسترول نزدیک به ۱۰ درصد کاهش کلسترول "بد" داشتند.
• منابع پروتئینی
تخم کنجد منبع خوبی از پروتئین است-۱۰۰ گرم از دانه های کنجد در حدود ۱۸ گرم پروتئین دارد.
• آنتی اکسیدان
حاوی آنتی اکسیدان های محافظ فکر برای کمک به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد و عوامل بیماری زا.
• کنترل دیابت
عصاره دانه کنجد به کاهش سطح قند خون کمک می کند.
• کاهش فشار خون بالا 
نشست سالانه انجمن قلب آمریکا انجمن بین آمریکایی فشار خون نشان داد که شرکت کنندگان در مطالعه با فشار خون بالا که از دانه کنجد به عنوان کاهنده فشار خون استفاده کردند نتایج قابل توجهی داشتند.
• درمان سرطان:
بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داده اند که دانه های کنجد می تواند موجب تشکیل عروق خونی جدید شود و سلولهای مهاجم در سرطان پستان را سرکوب کند.
/۱۲۶ 
کد خبر 191164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.