۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام:

امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین نظریه پرداز انقلاب اسلامی ایران بود

اگر از امام و ولایت فقیه حمایت نکنیم، خداوند عذاب‌مان می کند
امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین نظریه پرداز انقلاب اسلامی ایران بود

خبرگزاری ایمنا: دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام، امام خمینی(ره) را بزرگ‌ترین نظریه پرداز انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد.

به گزارش ایمنا، محمد مهدی عبدخدایی پیش‌ از ظهر امروز در همایش پیشگامان انقلاب اسلامی اظهار کرد: در تاریخ بشر و به طور کلی در هر انقلابی عده‌ای جریان ساز، عده ای نظریه ساز و عده‌ای متخصص و انقلابی هستند.
وی با بیان این که انقلاب علمی است که تجربه‌های مکرر در آن نتیجه‌های مساوی می‌دهد، گفت: با این اوصاف تاریخ علم نیست چرا که محال دیگر بتوان تجربه آمدن امام به ایران و یا شکنجه های زندانیان سیاسی را تکرار کرد.
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام که با داشتن حضور ۱۰ ساله در زندان های ساواک، قدیمی ترین زندانی سیاسی ایران است، عنوان کرد: تنها کسی که بعد از مشروطیت مدعی برپایی حکومت اسلامی شد، شهید نواب صفوی بود.
عبدخدایی افزود: در روزهایی که کمونیست ها حرف اول را میزدند و توده‌ای ها در صدر بودند، نظریه پردازی مارکس در کشور ایران به قدری قوی عمل می کرد که اغلب فضاها توسط کمونیست ها اداره می شد.
وی با بیان این که بعد از شهریور ۱۳۲۰ سه جریان در کشور به وجود آمد، خاطرنشان کرد: این سه جریان شامل جریان حاکمیت اسلامی، جریان فرهنگ اسلامی و جریان استعمارزدایی بود که هر سه توسط سه روحانی رهبری می شدند.
عبدخدایی با بیان این جریان حاکمیت اسلامی توسط شهید نواب صفوی اداره می شد، عنوان کرد: امثال شهید نواب صفوی از جریان‌سازان تاریخ بودند، و یا افرادی چون شهید مدرس جریان‌ساز مبارزه با دیکتاتور محسوب می‌شوند.
وی آیت الله بروجردی را پدید آورنده جریان فرهنگ اسلامی دانست و گفت: آیت الله بروجردی با تریبونی که در دست داشت، یک فرهنگ جدید پدید آورد.
به گفته عبدخدایی، آیت الله بروجردی آمد تا فرهنگ اسلامی را به جهان بفهماند.
وی با بیان این‌که آیت الله کاشانی رهبر استعمارزدایی بود، گفت: آیت الله کاشانی همیشه عنوان می کرد که همه دردها از طرف انگلیسی‌هاست؛ پس آنها را بیرون کنید.
عبدخدایی امام خمینی(ره) را نظریه پرداز انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد و بیان داشت: زمانی که امام نظریه پردازی کرد، همه ما دور او حلقه زده و راهش را ادامه دادیم.
وی با بیان این که دیکتاتوری همواره بد است چرا که دیکتاتور یک مغز دارد و یک گونه فکر می‌کند، تصریح کرد: این گونه است که امام برخلاف دیکتاتوری، همیشه میزان را رای مردم اعلام می‌کرد.
عبدخدایی در خاتمه بر حمایت از رهبری تاکید کرد و اظهار داشت: اگر از امام و ولایت فقیه حمایت نکنیم، خداوند عذاب‌مان می کند.

کد خبر 179687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.