قشم اير بابك زنجاني به وزارت نفت واگذار شد/ براي كساني كه مي خواهند خفقان ايجاد كنند "كف گرگي" لازم است

خبرگزاري ايمنا: در اين گزارش مي توانيد گزيده اي از عناوين اصلي روزنامه هاي سراسر كشور را مطالعه كنيد.

اجراي حكم محمد رضا رحيمي، بازتاب سخنان علي مطهري و واگذاري اموال بابك زنجاني به وزارت نفت از مهمترين عناوين روزنامه هاي امروز(۵ دي ماه) هستند.
قشم اير بابك زنجاني به وزارت نفت واگذار شد
"قشم اير بابك زنجاني به وزارت نفت واگذار شد" عنوان تيتر نخست روزنامه ابرار اقتصادي است در اين خبر مي خوانيم: علي اكبر شعباني فرد، مديرعامل منطقه آزاد قشم در نشست خبري خود با اصحاب رسانه هاي جمعي درباره سرنوشت ايرلاين فراز قشم پس از بابك زنجاني گفت: بر اساس اعلام دادستاني كل كشور همه اموال بابك زنجاني به وزارت نفت واگذار شد كه در همين زمينه ايرلاين قشم نيز به اين وزارتخانه محول شده است و اكنون با همان مديريت قبلي به كار خود ادامه مي دهد. بر اساس سخنان اين مقام آگاه قشم اير اكنون تحت مالكيت وزارت نفت است. شعباني فرد در ادامه يادآور شد: همچنين بر اساس دستور تركان و برنامه هاي دولت يازدهم زمين هايي كه از طرف سرمايه گذاران از دولت گرفته شده بود اما بدون پيشرفت كار و بدون اجراي طر ژهاي سرمايه گذاري و ايجاد واحدهاي توليدي و فعاليت اقتصادي مانده بود به دولت عودت داده شد كه در همين راستا، زمين ايرلاين فراز قشم نيز با ارزش ۳۶ ميليارد تومان و همچنين هتل ۵ ستاره قشم به ارزش ۱۵۰ ميليارد تومان در ازاي بدهي هاي بانك زنجاني به سازمان منطقه آزاد قشم عودت داده شد.

شمارش معكوس براي ورود رحيمي به زندان

روزنامه آفتاب يزد در خبري با عنوان "شمارش معكوس براي ورود رحيمي به زندان" مي نويسد: بر اساس قانون زماني كه يك حكم قطعي مي شود لازم الاجراست به همين جهت در پرونده محمد رضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور سابق هم تشريفات قانوني طي شده است.

براي كساني كه مي خواهند خفقان ايجاد كنند "كف گرگي" لازم است

روزنامه ابتكار در شماره امروز خود در گزارشي با عنوان"پس لرزه‌هاي نطق جنجالي علي مطهري در يکشنبه پرتنش مجلس تمام‌شدني نيست. همچنان برخي له يا عليه وي واکنش نشان مي‌دهند. از جمله اين واکنش‌هاي مي‌توان به اظهارات حجت‌الاسلام علم‌الهدي امام جمعه مشهد و نظرات محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت اشاره کرد. در کنار اين موارد، ابراهيم آقامحمدي، نماينده خرم‌آباد نيز که در زمره مخالفان مطهري در هنگام نطقش بود، نامه‌اي خطاب به وي نوشته بود. اين نامه با پاسخ علي مطهري مواجه شد. مطهري در نامه خود توصيه محمود احمدي‌نژاد براي قرار گرفتنش در فهرست سي‌نفره انتخابات مجلس در شهر تهران را رد کرده و خود را به عنوان يک نماينده مستقل مطرح مي‌کند که با برخي از همفکرانش تحت عنوان فهرستي با عنوان «صداي ملت» در انتخابات حضور يافته است. وي همچنين خطاب به آقامحمدي با بيان اين که «همچنين گفته‌ايد کجاي قرآن اجازه – به قول شما - «کف‌گرگي» داده است؟» پاسخ داده است: اولا «کف‌گرگي» در کار نبود، ثانياً گاهي براي کساني که مي‌خواهند خفقان ايجاد کنند «کف‌گرگي» لازم است و ثالثاً مي‌توانيد به آيه ۱۵ سوره قصص (فوکزه موسي فقضي عليه) مراجعه نماييد.

پرچم نيمه افراشته ملكه در سوگ ملك

"پرچم نيمه افراشته ملكه در سوگ ملك" عنوان يكي از عناوين اصلي روزنامه جوان است. اين روزنامه در اين گزارش مي نويسد: در سوگ درگذشت پادشاه عربستان، پرچم‌هاي بريتانيا در ساختمان‌هاي اصلي اين كشور در «داونينگ استريت» مقر دولت انگليس، ‏‏خيابان «وايت هال» در وست مينيستر و كاخ باكينگهام متعلق به خانواده سلطنتي به حالت نيمه افراشته درآمدند. ‏ بعد از نيمه بر افراشتن پرچم بريتانيا در مراكز مهم دولتي در لندن، نمايندگان پارلمان و برخي مقامات سياسي ‏‏انگليس با اشاره به سابقه نقض حقوق بشر در سعودي، ابراز كردند. ‏ ‏«روت داويدسون» رهبر محافظه كاران اسكاتلند اين حركت را موجي از عكس‌العمل‌هاي بي‌معنا خواند و «داگلاس كارسول» ‏‏يكي ديگر از نمايندگان پارلمان انگليس نيمه افراشته كردن پرچم بريتانيا در سوگ ملك عبدالله را حركتي غير اخلاقي و دور از ‏‏شان عموم مردم انگليس دانست. ‏ ‏ عفو بين‌الملل در انگليس نيز با اظهار مخالفت به اين حركت دولت انگليس، اقدام دولت انگليس را نشانه بي‌توجهي آن به نقض ‏‏حقوق بشر در عربستان دانست.

عناوين روزنامه هاي اصفهان

جوك بسازيد تا توسعه نيابيد
"جوك بسازيد تا توسعه نيابيد" عنوان تيتر يك روزنامه اصفهان امروز است. در اين گزارش و به نقل از استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان مي خوانيم: جوك ها دو دسته اند سفيد و سياه و طيف بزرگتري از جوك ها نيز از لطيفه و شايعه و برچسب زني را شامل مي شوند. جوك هاي سفيد همانند موسيقي،شعر باعث پيشرفت و جلاي جامعه مي شوند اما جوك هاي سياه دو كار انجام مي دهند يا مثل يك گلوله شليك مي شوند يا مثل يك سم رسوب مي كنند و آرام آرام از پاي در مي آورند.

سردرگمي در بازار براي يافتن لباس با هنجار

"سردرگمي در بازار براي يافتن لباس با هنجار" عنوان گزارش روزنامه زاينده رود است. در اين گزارش مي خوانيم: لباس هايي هستند كه مردم آنها را مي پوشند تا به چشم بيايند و مردمي هستند كه مي خواهند لباس هايي بپوشند كه به چشم نيايند. جنگي جامعه شناختي كه ساليان سال است بين مردم و لباس هوي برقرار است. پيروز ميدان اين جنگ نابرابر هم كسي جز صاحبان اصناف و طراحان و دارندگان كارگاه هاي توليدي نبوده است.
۲۳۸۹/
کد خبر 177850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.