گروه "نوژان" در موزه هنرهای معاصر از اصفهان می خوانند

خبرگزاری ایمنا: کنسرت موسیقی "گوشه های اصفهان" به همت گروه موسیقی نوژان و هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی، تفریحی، شهرداری اصفهان در موزه هنرهای معاصر اصفهان اجرا می شود.

سرپرست گروه نوژان با بیان این مطلب به خبرنگار ایمنا گفت: قرار بود کنسرت "گوشه های اصفهان" به مناسبت هفته اصفهان در میدان نقش جهان اجرا شود که متاسفانه چند ساعت قبل از اجرا کنسل شد و حالا برنامه با تغییرات کوچکی در موزه هنرهای معاصر اصفهان اجرا می شود.  
بابک رجبی ادامه داد: این کنسرت شامل تصانیف و ترانه به لهجه اصفهانی در وصف شهر و استفاده از صداهای صنایع اصفهان در موسیقی است و بر اساس ادبیات، تاریخ، فرهنگ و جغرافیای اصفهان با ترکیب ابزار و ادوات صنایع دستی اصفهان و استفاده از اشعار کیوان قدرخواه و سایر شعرای معاصر اصفهان شکل گرفته است. 
این آهنگساز اضافه کرد: "گوشه های اصفهان" استعاره ای از گوشه های موسیقی در دستگاه اصفهان است که ما اسم کارها را هم بر همین اساس در دستگاه موسیقی بیات اصفهان انتخاب کردیم؛ اصفهانک، درآمد، عشاق و فرود برخی عناوین این کارها هستند. 
رجبی در رابطه با ترکیب ابزار و ادوات صنایع دستی اصفهان در این کنسرت افزود: گروه نوژان در "گوشه های اصفهان" از ابزار و ادواتی مانند کمان حلاجی، ظروف مس‌گری، ظروف سفال، دفتین، قالی بافی و قلم زنی به عنوان سازهای افکتیو بهره می برد. 
وی همچنین درباره تغییرات این کنسرت نسبت به اجرای میدان نقش جهان گفت: برای اجرای میدان با توجه به محل چند قطعه روی اذان آماده کرده بودم که در این اجرا حذف شده؛ علاوه بر اینکه قرار بود در اجرای قبلی موسیقی قهوه خانه ای هم با استفاده از استکان و نعلبکی داشته باشیم که در اینجا تنظیم جدیدی از قطعه "به اصفهان رو" تاج اصفهانی را جایگزین کرده ایم.
این هنرمند در رابطه با استفاده از محل موزه برای اجرای کنسرت موسیقی گفت: گروه موسیقی "نوژان" به جای تلفیق بر اساس صنایع کارهای مدرن انجام می دهد و سعی دارد در طراحی فرم و محتوای کار ادوات مختلف صنایع قدیم را به شرط نیاز به کار گیرد تا بافتی امروزی از موسیقی ارائه شود؛ در همین راستا تنظیم امروزی و اجرای موسیقی معاصر در محل موزه اتفاق خوبی در جهت کار محسوب می شود.
شایان ذکر است؛ اعضای گروه نوژان در این کنسرت عبارتند از: 
سیاوش ولی پور: کمانچه، دامون صفایی: گیتار بیس، سینا فرزادی پور: تنبک، مهدی افریچه: قیچک، رامتین کجباف: پرکاشن، رسول عشوری: نی، بابک رجبی : تار، اشکان عباسی: گیتار، خوانندگان: رسول آزاد وار، مهدی نصر و محمد سعیدی   
 آهنگسازی این کنسرت را نیز بابک رجبی و سینا فرزادی بر عهده دارند. 
گفتنی است؛ این کنسرت از 19 تا21 خرداد ماه ساعت 21 در موزه هنرهای معاصر اصفهان واقع در خیابان استانداری برگزار می شود و علاقه مندان می توانند جهت تهیه بلیط به محل هنرسرای خورشید، موزه هنرهای معاصر و کتابفروشی زمان مراجعه نمایند.    
کد خبر 149533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.