سقاییان نژاد: بنياد مهدويت به بهره برداي رسيد/ با اجرای فاز سوم میدان امام علی(ع) منطقه سه دگرگون می شود

خبرگزاري ايمنا: شهردار اصفهان گفت: احياي فاز سوم ميدان امام علي(ع) همچون انفجاري در منطقه مي باشد كه پس لرزه هاي اين انفجار باعث دگرگوني منطقه شده و ۳۲ هكتار از وسعت منطقه تحت الشعاع قرار مي گيرد.

به گزارش ايمنا، دكتر سقاييان نژاد در آيين بهره برداري از طرح هاي عمراني منطقه ۳ با اعلام اين مطلب اظهار داشت: ۲۴۰ ميليارد تومان پروژه در منطقه ۳ به بهره برداري رسيده اين در حالي است كه نزديك به ده ها ميليارد پروژه نيز در منطقه كلنگ زني شد كه از جمله آن مي توان به ميدان روز ميوه در سطح منطقه اشاره كرد.
وي افزود: با بهره برداري از اين پروژه خلاء هاي اين منطقه در اين زمينه جبران خواهد شد.
وي با اشاره به بهره برداري از خانه مهدويت اذعان داشت: با احداث ۵ خانه تاريخي سعي شده است اين ادوار تاريخي به تصوير كشيده شوند لذا خانه مهدويت به عنوان پنجمين خانه تكميل كننده اين ادوار تاريخي مي باشد.
شهردار اصفهان با اشاره به بهره برداري از بنياد مهدويت يا آينده پژوهي در اصفهان تصريح كرد: اين مجموعه در خيابان صاحب الزمان(عج)، در محدوده خيابان مهديه اصفهان، حوزه علميه حضرت وليعصر(عج) و مسجد صاحب الزمان(عج) قرار دارد كه تداعي كننده دوران مهدويت مي باشد.
دكتر سقاييان نژاد از بهره برداري از ميدان امام علي(ع) تا ۱۵ خردادماه خبر داد و گفت: فاز سوم اين پروژه نزديك به ۳۲ هكتار مي باشد كه عمليات اجرايي آن آغاز شده اين در حالي است كه با بهره برداري از اين ميدان، ۲۵ درصد از بافت فرسوده منطقه احيا خواهد شد.
وي اذعان داشت: با احياي فاز سوم اين ميدان ۵۳ اثر تاريخي احيا مي شود اين در حالي است كه فاز سوم اين ميدان شامل ۲۲ پروژه است كه احداث هتل، مجموعه هاي تجاري، اداري و فرهنگي با مشاركت بخش خصوصي در اين فاز اجرا خواهد شد.
شهردار اصفهان عنوان كرد: احياي فاز سوم ميدان امام علي(ع) همچون انفجاري در منطقه مي باشد كه پس لرزه هاي اين انفجار باعث دگرگوني منطقه شده و ۳۲ هكتار از وسعت منطقه تحت الشعاع قرار مي گيرد.
دكتر سقاييان نژاد با اشاره به اينكه ساليان طولاني است كه ميدان امام(ره) به عنوان يك اثر تاريخي در يونسكو به ثبت رسيده است، افزود: مسجد جامع قبل از ميدان امام ساخته شده بود ولي به ثبت جهاني يونسكو نرسيده بود لذا با احياي طرح ميدان امام علي(ع) به عنوان نقطه آغازين محور فرهنگي مسجد جامع نیز به ثبت جهاني يونسكو رسيد.
وي با تاكيد بر ويژگي هاي منطقه ۳ اضافه كرد: منطقه ۳ در گذشته ركن اصلي مناطق اصفهان بوده و آثار تاريخي زيادي همچون ميدان امام(ره)، مسجد جامع و چهلستون در اين منطقه قرار دارد كه بيشترين آن ها به ثبت يونسكو رسيده است. شهردار اصفهان بيان داشت: بزرگترين هيئت هاي مذهبي و بزرگترين مراكز تصميم گيري نظام در اين منطقه قرار دارد لذا اميد است اين منطقه به فرموده رهبر معظم انقلاب به عنوان نگيني براي تمدن جديد اسلامي بدرخشد.
دكتر سقاييان نژاد در ادامه تصريح كرد: جلب مشاركت شهروندان از اولويت های مديريت شهري اصفهان است و بدون ترديد با مشاركت شهروندان مي توان مسائل و معضلات شهر را مرتفع كرد اين در حالي است كه بدون مشاركت شهروندان موفقيتي حاصل نخواهد شد.
/۱۰۱۰
کد خبر 102629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.