نجفی: احداث خيابان باغ گلدسته بعد از ۴۰ سال/افزايش ۴۰ برابري سرانه عمراني منطقه 3

خبرگزاری ایمنا: شهردار منطقه ۳ اصفهان از بهره برداری بیش از ۸۱ طرح عمرانی، فرهنگی، ترافیکی و ورزشی با هزینه ای بالغ بر ۲۴۰ ميليارد تومان در این منطقه خبر داد.


به گزارش ايمنا، منصور نجفي با اشاره به اينكه توسعه عمران در هر منطقه به سرانه عمران هر منطقه بستگي دارد، گفت: مقدار ريالي كه شهرداري هر ساله بابت كارهاي عمراني در هر منطقه هزينه مي كند، سرانه عمراني منطقه ناميده مي شود و براین اساس سرانه عمران منطقه ۳ در چهارساله شوراي دوره اول به طور متوسط به ازاي هر نفر ۱۲۵ هزار تومان بود. 
وي ادامه داد: در دوره دوم شوراي اسلامي شهر اصفهان اين مبلغ به ۳۲۲ هزار تومان به ازاي هر نفر رسيد و در ۴ سال اخیر در شوراي سوم سرانه متوسط عمران ۵ ميليون تومان شد كه نسبت به دوره اول شوراي اسلامي شهر ۴۰ برابر و نسبت به دوره دوم ۲۰ برابر افزايش يافته است.
شهردار منطقه ۳ اضافه كرد: در ۴ سالي كه من شهردار منطقه سه بوده ام ۵۵۰ ميليارد تومان كار عمراني انجام شده كه امروز به بهره برداري مي رسد و شاخص ترين اين پروژه ها پروژه احياي ميدان امام علي(ع) با هزينه اي بالغ بر ۳۰۰ ميليارد تومان مي باشد كه فاز اول، دوم و قسمتي از فاز سوم تا آخر خرداد ماه به نتيجه خواهد رسيد.
نجفي عنوان كرد: امروز۸۱ پروژه با هزينه اي بالغ بر ۲۴۰ ميليارد تومان كه عملكرد خانواده شهرداري منطقه ۳ مي باشد به بهره برداري رسيده و كلنگ ده ها پروژه ديگر همچون بازار ميوه زده خواهد شد.

بهره برداري از خيابان باغ گلدسته
وي با اشاره به اينكه خيابان باغ گلدسته به طول ۷۰۰ متر و عرض ۳۶ متر در دو فاز احداث شد ادامه داد: فاز اول این طرح، خیابان و فاز دوم آن پارکینگ موجود در زیر خیابان باغ گلدسته می باشد.
شهردار منطقه ۳ ادامه داد: ۴۰ سال پيش احداث اين خيابان در طرح تفصيلي پيش بيني شده بود كه اين امر بعد از ۴۰ سال امروز محقق شده و اين خيابان به طور رسمي به بهره برداري مي رسد.
نجفي افزود: فاز اول اين خیابان به طول ۲۴۰ متر دارای عرض ۳۵/۲۳ متر و در ۲ سقف به مساحت کل ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع می باشد.
وي تصريح كرد: طبقه زیرزمین اول پاركينگ نيز به طول ۲۲۲ متر با کاربری اصلی پارکینگ با ظرفیت گنجایش ۲۵۴ خودرو و سرویس بهداشتی است.
شهردار منطقه ۳ گفت: طبقه زیرزمین دوم نيز به طول ۲۲۲متر با کاربری پارکینگ با ظرفیت گنجایش ۲۵۴ خودرو مي باشد.
نجفي در ادامه با تاکید بر اینکه عمليات اجرايي پاركينگ خيابان باغ گلدسته از شهريور سال ۸۹ آغاز شد عنوان كرد: پاركينگ خيابان باغ گلدسته براي رفع مشكل كمبود فضاي پارك خودرو در خيابان آمادگاه با زيربناي ۲۳هزار و ۴۲۰متر مربع و ظرفيت ۷۰۰ خودرو آماده بهره برداری است و امروز در اختیار شهروندان قرار می گیرد. 

بهره برداري از ۵ خيابان جديد
وي اظهار داشت: نجفی به تشریح طرح های آماده بهره برداری در این منطقه پرداخت و تصریح کرد: ۵ خیابان جدید به متراژ ۲هزار و ۸۸۰ متر در اين منطقه احداث شده به طوری که هر کجا که خیابان احداث شود تا شعاع ۲۰۰متری آن عملیات نوسازی انجام می گردد.
شهردار منطقه ۳ افزود: خيابان هاي خواجه نظام الملك به طول ۴۵۰ و عرض ۲۶ متر با هزينه اجرايي ۲۷۰ميليارد ريال،خيابان باغ گلدسته به طول ۶۶۰ و عرض ۳۶ متر با اعتباري بالغ بر ۸۳۲ميليارد و ۸۰۰ميليون ريال انجام گرفته كه امروز به بهره برداري مي رسد.
نجفي اضافه کرد: خيابان سنبلستان حد فاصل خیابان عبدالرزاق تا خیابان ابن سینا به طول ۵۲۰ و عرض ۱۴ متر و هزينه اجرايي بالغ بر ۷۷ميليارد و ۸۰۰ميليون ريال، خيابان صاحب الزمان حدفاصل خيابان كمال تا خيابان سروش به طول ۶۵۰ و عرض۱۴ متر با هزينه۱۴۰ ميليارد ريال و نيز خيابان شهدای خواجو حدفاصل خيابان ابوالحسن اصفهاني تا خيابان چهارباغ خواجو با اعتباري بالغ بر۱۱۰ميليارد ريال از ديگر پروژه هاي خيابان سازي است كه امروز به طور رسمی به بهره برداری می رسد. 

ايجاد يك هزار و ۶۸۰ ظرفيت پاركينگ در منطقه
وي با بيان اينكه پاركينگ هاي احداث شده در اين منطقه با ظرفيت هزار و ۶۸۰ خودرو و با مساحت ۵۹ هزار متر مربع انجام گرفته است اذعان داشت: پاركينگ خيابان خواجه نظام الملك بازيربناي ۸هزار و ۱۰۰متر و ظرفيت ۴۰۰ خودرو احداث شده است.
شهردار منطقه ۳ با اشاره به اينكه احداث پاركينگ در سطح خيابان هاي شهر اصفهان به كاهش پارك حاشيه اي كمك مي كند خاطرنشان كرد: پاركينگ كرماني واقع در خيابان حافظ كوچه كرماني با اعتباري بالغ بر ۲۲۵ ميليارد ريال با مساحت ۲۳هزار مترمربع و ظرفيت ۵۰۰ خودرو و پارکینگ روباز مدرسه صدربازار واقع در خيابان حكيم در مساحتي بالغ بر هزار و ۴۵۰مترمربع و ظرفيت ۸۰ خودرو با هرينه اجرايي ۲۹ميليارد ريال بزودی به بهره برداری می رسد.

پياده روسازي خيابان هاي منطقه
نجفي با تاکید بر این که پیاده روسازی ها در منطقه به ارتقاء بافت کیفی محلات کمک خواهد کرد بیان داشت: پياده روسازي های خیابان کمال اسماعیل حد فاصل انقلاب تا پل جویی با هزينه اجرايي ۵میلیارد ریال، خیابان علامه مجلسی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰میلیون ریال، خیابان سنبلستان حد فاصل دروازه نو تا درب امام با هزینه ۵۵۰ میلیون ریال، خیابان استاد همایی با ۱۸۰میلیون ریال اعتبار و نیز پياده رو سازي خیابان آمادگاه با هزینه ای بالغ بر ۱میلیارد و ۵۲۰میلیون ریال توسط شهرداری منطقه ۳ انجام گرفته است.

روكش آسفالت معابر اصلي با اعتباري بالغ بر ۱۰ ميليارد ريال
وي با اعلام اینکه روکش آسفالت معابر اصلی با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد ریال انجام گرفته است بیان داشت: این معابر شامل معابر خیابان های نشاط، کمال، چهارباغ خواجو، حکیم، مجمر، مدرس، مهرگان، مجلسی و هاتف می باشد.

بهره برداري از BRT
شهردار منطقه ۳ باتاکید بر اینکه استقبال مردم از اتوبوس های BRT در شهر اصفهان عنوان کرد: مسیر اتوبوس BRT حد فاصل میدان قدس تا فلکه بزرگمهر در مسیری به طول ۴هزار و ۸۰۰متر و اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال احداث شده و امروز در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

اجراي ۴۰۰ ميليارد ريال پروژه هاي نوسازي و بهسازي در منطقه
نجفي با اعلام اینکه پروژه های نوسازی و بهسازی موجود در این منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال انجام گرفته است عنوان کرد: بازسازی چهارسوق مقصود با اعتبار ۱میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال، بدنه سازی چهارباغ و مرمت بدنه شمالی و شرقی میدان امام علی(ع) با هزینه ای اجرایی بالغ بر ۷۱میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال و همچنین کف سازی گذرهای ابواسحاقیه، جنوب مسجد جامع، محور دردشت، هارونیه جنوب میدان امام، اطراف مسجد حکیم با اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد ریال انجام گرفته كه امروز به طور رسمی به بهره برداری می رسد.

بهره برداري از ۵ پروژه شاخص فرهنگي
وي با بیان اینکه ۵ پروژه شاخص فرهنگی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۴۱میلیارد و ۶۴۰میلیون ریال احداث گردیده و آماده بهره برداری می باشد عنوان کرد: این پروژه ها بیشتر در شمال منطقه ۳ به منظور افزایش سرانه خدمات در این محلات اجرا و به بهره برداری می رسد.
شهردار منطقه ۳ با اعلام اینکه پروژه های فرهنگی شامل دو باب کتابخانه می باشد، اظهار داشت: این مراکز فرهنگی شامل کتابخانه مهدویت واقع در خيابان سرتاوه با زیر بنای ۳هزار متر مربع و هزینه اجرایی ۵۱میلیارد ریال که شامل سالن مطالعه خواهران و برادران، كلاس و سالن اجتماعات؛ همچنین کتابخانه امامزاده درب امام با زیربنای۵۴۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال واقع در خيابان سنبلستان که شامل سالن مطالعه خواهران و برادران می باشد. 

بهره برداري از دو ورزشگاه در منطقه 3
نجفي از احداث دو ورزشگاه در منطقه ۳ خبر داد و گفت: مجموعه ورزشی سرپوشیده کمال واقع در خيابان كمال با زیر بنای هزار و ۴۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۸میلیارد ریال در این منطقه احداث شده که شامل زمين هاي ورزش، واليبال،‌هندبال، بسكتبال و فوتسال است؛ علاوه بر آن مجموعه ورزشی ابن سینا با زيربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع و هزینه اجرایی۲۶ میلیارد ریال در خيابان ابن سينا، كوچه باغ سهيل احداث شده و در روز شنبه هفته آینده در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
وي با تاکید بر اینکه ورزش می تواند در ارتقاء شادابی افراد تاثیر بسزایی داشته باشد تصریح کرد: استخر سرپوشیده سرتاوه با زیر بنای ۲هزار و ۷۰۰مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۷میلیارد و ۳۴۰میلیون ریال با امکانات استخر، استخر كودكان، سونا بخار، سونا خشك، سالن ايروبيك و سالن بدنسازي در خيابان سرتاوه ، كوچه مسجد مصري احداث گردیده است.

بهره برداري از بام سبز نمایشگاه نصف جهان
شهردار منطقه ۳ با اشاره به احداث بام سبزنمایشگاه نصف جهان در مجاورت ساختمان شهرداری مرکزی اذعان داشت: این اقدام یکی از پروژه های شاخص منطقه می باشد چرا که فضایی خشک و بی روح را به فضایی بانشاط تبدیل کرده است.
نجفي ادامه داد: این پروژه با زیر بنای ۲هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر۴میلیارد ریال انجام گرفته و به صورت رسمی امروز به بهره برداری می رسد.

ساماندهي مادي هاي منطقه
شهردار منطقه ۳ در ادامه افزود: ساماندهی مادی باقرخان حد فاصل گلزار تا بزرگمهر به طول ۵۰۰متر و هزينه اجرايي ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و ساماندهی مادی راران حد فاصل سرچشمه تا خیابان احمدآباد به طول ۳۰۰ متر و ۵میلیارد ریال اعتبار و ساماندهی مادی فرشادی حد فاصل ملک تا گلزار با هزینه اجرایی ۷۱میلیون ریال و طول ۳۰۰متر به منظور ارتقاء سطح آبادانی محلات انجام گرفته است.

احداث ۵ آبنما در سطح منطقه
نجفي به احداث ۵عدد آبنما با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال در سطح منطقه اشاره و بیان کرد: این آبنماها در میدانگاه خیابان سنبلستان، فلکه چشمه راران، صحن امامزاده اسماعیل، روبروی حسینیه رضوی و نیز روبروی مسجد سیف اله خان احداث شده و بزودی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

آزادسازی ۱۵۰ میلیارد تومانی فاز دوم میدان امام علی(ع)
وي با تاکید بر اینکه شاخص ترین پروژه مدیریت شهری در شهر اصفهان احیای میدان امام علی (ع) می باشد عنوان کرد: برای آزادسازی این پروژه ۸۰۰ پلاک با هزینه ۱۵۰میلیارد تومان انجام گرفته است.
شهردار منطقه ۳ با بیان اینکه پروژه احیای میدان امام علی (ع) در ثبت جهانی مسجد جامع تاثیر چشمگیری داشته است اذعان کرد: با اجرای فاز ۱و ۲ میدان امام علی(ع) حدود ۱۲ هکتار از بافت فرسوده منطقه ۳ ساماندهی می شود که در فاز سوم نیز ۲۰ هکتار دیگر از بافت فرسوده احیا می گردد.
نجفي عنوان کرد: با اجرای طرح احیای میدان امام علی (ع) گاراژهای موجود در اطراف این میدان که به انبار ضایعات تبدیل شده در آینده نزدیک ساماندهی و از این محدوده خارج می شوند.
وي ادامه داد: در فاز سوم احیای میدان امام علی(ع)، اطراف میدان ساماندهی و بازسازی می شود؛ همچنين انبارها و گاراژ هاي اين محدوده نیز با اجراي اين فاز ساماندهي مي شود.

پيش بيني احداث خيابان ها و مراكز فرهنگي جديد در منطقه
شهردار منطقه ۳ از دیگر پروژه های عمرانی و خدماتی در حال اجرا در این منطقه اشاره و اذعان کرد: احداث خیابان حاج آقا نوراله نجفی يكي از پروژه هاي در حال اجرا در منطقه مي باشد كه ۶۵ درصد پيشرفت در آزادسازي داشته است.
نجفي تصريح كرد: ساماندهی خیابان بهشتی نژاد، پیاده روسازی خیابان های مشتاق اول، هشت بهشت غربی، حافظ و چهارباغ پایین و نیز احداث پارکینگ طبقاتی خیابان بزرگمهر در دستور کار شهرداری منطقه ۳ قرار گرفته است.
وي به افزایش تعداد مراکز فرهنگی و ورزشی در این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: احداث کتابخانه و مجموعه فرهنگی شیخ بهایی، احداث اندیشکده بیداری اسلامی، احداث مجموعه فرهنگی و پارک محلی آفتاب، احداث باغ قرآن و عترت، احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی چشمه باقرخان و احداث زورخانه پارک کمال از جمله طرح های در دست اقدام است.

احداث پارك هاي محلي
شهردار منطقه ۳ با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه ۳ در مقایسه با دیگر مناطق شهری اصفهان کم و در حدود ۸مترمربع می باشد. نجفي عنوان کرد: در سال جاری تملک و احداث پارک محلی در محله احمدآباد، پارک محلی خیابان ابن سینا، کوچه آیت الهح محقق و پارک محلی خیابان هاتف، کوچه نمکی با زیر بنای ۴هزار مربع به منظور افزایش سرانه فضای سبز این منطقه در دستور کار قرار گرفته است. 

آزادسازي ۱۸۰ گلوگاه در منطقه سه

وي خاطرنشان كرد: منطقه سه به دليل بافت فرسوده زياد دارای گلوگاه های بسیار زیادی است که تاکنون ۱۸۰ گلوگاه به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان بازگشايي شده است.
شهردار منطقه ۳ تاكيد كرد: بر حسب سياست شهرداري اصفهان و شوراي اسلامي شهر، بيشترين اقدامات در بافت فرسوده منطقه انجام شده است.
نجفي اذعان داشت: عمده ابنيه تاريخي در منطقه سه واقع شده است لذا هرچند بازسازي اين ابنيه ها وظيفه ميراث است و دولت بايد كمك كند اما ۴۳ پروژه مرمت و نوسازي معابر با اعتباري بالغ بر ۳۸ ميليارد و ۲۲۸ ميليون تومان در بافت تاريخي منطقه مرمت شده است.
/1010
کد خبر 102588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.