برندگان بخش‌های مختلف شصت و چهارمین دوره مسابقه جهانی جایزه عکاسی ورلدپرس (عکس خبری) ۲۰۲۱ معرفی شدند. نام دو عکاس ایرانی در بین برگزیدگان این دوره از مسابقات دیده می‌شود. این رقابت عکاسی یکی از پرطرفدارترین مسابقات عکاسی خبری جهان است.

در این مسابقه بیش از ۴۳۱۵ عکاس از ۱۳۰ کشور جهان شرکت کردند، این مسابقه در هشت شاخه مسائل روز، محیط زیست، اخبار عمومی، پروژه‌های بلند مدت، طبیعت، پرتره‌ها، اخبار ورزشی برگزار شد که در نهایت رتبه نخست این بخش از رقابت «ورلدپرس» به «کریس دونون» عکاس کانادایی برای عکسی با عنوان «آن‌هایی که می‌مانند قهرمان می‌شوند» و عنوان برترین عکس سال رقابت «ورلد پرس فوتو» نیز به «نخستین آغوش» که برنده نخست تک عکس اخبار عمومی شده بود، رسید.

مسابقه عکاسی ورلد پرس فوتو به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مسابقات عکاسی خبری در جهان، از سال ۱۹۵۵ فرصتی را برای توجه به آثار فتوژورنالیست‌های حرفه‌ای و گرامی‌داشت تلاش‌های آنها فراهم آورده است. در این رقابت هر سال عکس‌ها و فتواستوری‌هایی از سرتاسر جهان در حوزه‌ عکاسی خبری (فتوژورنالیسم) و نیز تولیدهای چندرسانه‌ای ذیل دسته‌های موضوعی مختلف انتخاب می‌شود.

ورلدپرس فوتو ( World Press Photo) یک بنیاد مستقل و غیرانتفاعی مستقر در آمستردام است که در سال ۱۹۵۵ توسط ۵ عکاس هلندی با هدف نمایش عکس‌های مستند و خبری منتخب برای عکاسان سراسر جهان راه‌اندازی شد و حالا به یکی از مسابقات و بنیادهای مهم در زمینه عکس مستند و خبری تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود DE ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    مطالب بسیار خوبی را خواندم ویاد گرفتم.عکسهای ورد پرز فوتو جالب بودند.اما به نسبت سالهای قبل کمتر هیجان زده شدم.شاید بخاطر اینکه خودم سابقه بسیار طولانی درعرصه عکاسی وآموزش داشته ام