افزایش تعریق و خشکی بدن؛ تبعات قرار گرفتن در معرض نور خورشید

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در فصل تابستان اگر افراد مدت زمان طولانی در معرض آفتاب قرار داشته باشند تعریق بدن افزایش پیدا می‌کند که خشکی بدن و از دست رفتن املاح و مایعات بدن را به همراه دارد.

علیرضا عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم و طب ایرانی گرمازدگی را از دو جهت مورد بررسی قرار می‌دهد افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند و افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون هستند این بیماری‌ها مزاج را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین افرادی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند، نیاز به توجه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: تعریق بدن یکی از مسائل آزار دهنده و کلافه کننده برای هموطنان است ، اما باید بدانیم سموم بدن با تعریق دفع می‌شود و برای بدن مفید است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ابتلا به برخی بیماری‌ها به دلیل نبود تعریق است، وجود وسایل سرمایشی در مکان‌های مختلف باعث می‌شود مواد زائد در بدن باقی بماند و تعریق رخ نمی‌دهد ، بنابراین توصیه می‌شود افراد فعالیت بدنی داشته باشند تا مواد زائد از بین برود.

وی ادامه داد: برخی از افراد به دلایل مختلف در فصل تابستان مدت زمان طولانی در معرض نور آفتاب قرار دارند و افزایش تعریق خشکی بدن و از دست رفتن املاح و مایعات بدن را به همراه دارد، در این شرایط ممکن است افراد دچار گرمازدگی شوند، باید مواردی را برای پیشگیری از گرمازدگی رعایت کنند ، در ساعات اوج گرما اگر خارج از منزل هستند از کلاه، چتر استفاده کنند و مایعات فراوان مصرف شود.

عباسیان خاطرنشان کرد: اگر نوزادان دچار گرمازدگی شدند ، بهترین تغذیه برای آنان شیرمادر است و سبب می‌شود آب و املاح از دست رفته بدن جبران شود، همچنین کودکانی که بالای شش ماه هستند به جز شیرمادر می‌توانند ازمایعات رقیق و خنک مانند دوغ کم نمک نیز استفاده کنند.

کد مطلب 983780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.