زهرا آزمون در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد:هموطنان باید برای مصرف غذای نذری نکاتی را رعایت کنند تا از بروز بیماری جلوگیری شود، دمای مناسب از اهمیت ویژهای برخوردار است، باید بدانیم برای نگهداری غذای گرم و آماده دما باید بالای ۶۰ درجه یا زیر پنج درجه باشد ، همچنین غذا بیشتر از دو ساعت نباید در دمای محیط قرار داده شود چون احتمال فاسد شدن افزایش مییابد.
وی افزود: افرادی که در مکانهای مذهبی مانند : حسینیهها، تکایا و مساجد غذای نذری تهیه میکنند پس از طبخ باید دمای مناسب را تنظیم و از وسایل گرمایشی استفاده کنند چون غذای گرم مانع رشد میکروبها است و اگر غذا سرد توزیع میشود باید دمای نگهداری زیر پنج درجه باشد .
کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم نباید غذای نذری را در مدت زمان طولانی در دمای محیط قرار دهند، همچنین غذا را از ظرف یکبار مصرف خارج کنند چون ظروف یکبار مصرف از مواد شیمیایی تهیه شده و ترکیب این مواد غذا بیماری را به همراه دارد.
وی ادامه داد: غذای نذری گرم نباید در دمای بالا در فریز قرار داده شود، همچنین پس از سرد شدن غذا، از فریز کردن با ظرف یکبار مصرف باید خودداری کنند
آزمون خاطرنشان کرد: افرادی که در ایستگاههای صلواتی فعالیت دارند برای توزیع نوشیدنیهای سرد و گرم نباید از لیوان یکبار مصرف شفاف استفاده کنند، توصیه میشود از محصولات یکبار مصرف گیاهی استفاده شود .
نظر شما