عارف: پیشرفت در علم و فناوری ضامن اقتدار ایران است

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت حمایت از نخبگان علمی و دانشمندان جوان کشور، گفت: ایران هیچ اعتمادی به دشمن ندارد و برای حفظ آمادگی و افزایش اقتدار ملی باید مسیر پیشرفت در علم و فناوری را با قدرت ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا عارف در نخستین جلسه هیئت امنای صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با اشاره به دستاوردهای کشور در دو جنگ اخیر، اظهار کرد: جبهه‌های میدان، خیابان، خدمت و دیپلماسی عملکرد موفقی داشتند و در جنگ رمضان، جبهه فناوری نیز به‌عنوان پنجمین جبهه در برابر دشمنان نقش‌آفرینی کرد.

وی با اشاره به تأکید رهبر شهید انقلاب بر توسعه علم و فناوری، افزود: دستیابی به جایگاه نخست منطقه در حوزه علم و فناوری در سند چشم‌انداز توسعه پیش‌بینی شده و دولت مصمم است در دو سال آینده به اهداف این سند نزدیک شده است و در ادامه مسیر مرجعیت علمی کشور را دنبال کند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: پس از جنگ ۱۲ روزه و با تلاش نخبگان علمی و دانشمندان جوان، جهش‌های مهمی در حوزه علم و فناوری حاصل شد که آثار آن در جنگ رمضان نمایان شد و پس از آتش‌بس نیز این روند با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

عارف با تقدیر از اساتید و پژوهشگران جوان کشور، تأکید کرد: موفقیت‌های علمی و فناورانه حاصل تلاش کسانی است که فرصت‌های شغلی و درآمدهای بالاتر در دانشگاه‌های معتبر جهان را کنار گذاشته‌اند تا در ایران خدمت کنند.

وی خواستار توجه بیشتر به مطالبات معیشتی و حرفه‌ای نخبگان شد و گفت منابع مالی کشور باید در اختیار جبهه علم و فناوری قرار گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه «هیچ اعتمادی به دشمن نداریم» خاطرنشان کرد: حتی در صورت توافق با آمریکا نیز تضمینی برای توقف اقدامات خصمانه وجود ندارد، از این رو حفظ آمادگی کشور و افزایش قدرت بازدارندگی از مسیر توسعه علم و فناوری، یک ضرورت دائمی برای جمهوری اسلامی ایران است.

کد مطلب 982144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.