به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی پلیس حسن مؤمنی امروز- شنبه ششم دی -در مراسم آغاز طرح ملی نوسازی موتورسیکلتهای فرسوده اظهار کرد: از سال ۱۳۲۰ که موتورسیکلت به کشور وارد شد تا سال ۱۳۴۹ که موتورسیکلت در کشور تولید شد روند معمولی طی شد اما از دهه ۱۳۸۰ به بعد شاهد روند افزایش تولید موتورسیکلت بودیم که به تبع آن باید اقدامات لازم و متناسب با رشد موتورسیکلت انجام شد.
وی افزود: طبق آمارها حدود ۱۴ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد و حدود ۱۱ میلیون موتورسیکلت فرسوده است که نشان میدهد باید با یک عزم ملی طرح جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده تداوم داشته باشد تا به روند مطلوب برسد.
جانشین پلیس راهور فراجاگفت: حدود ۲۳ تا ۲۵ درصد از مرگومیر ناشی از تصادفات مربوط به موتور سیکلتها است که از بخش بزرگی از فوتیهای ناشی از تصادفات موتورسیکلت به خاطر صدمات وارده به سر و گردن است.
وی ادامه داد: طی هشت ماهه امسال حدود ۱۴ هزار نفر از هموطنان در تصادفات جان خود را از دست دادهاند و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از مصدومان دچار معلولیت میشوند که چالش نگهداری از معلولان خود مشکلات بسیاری را به همراه دارد.
مؤمنی خاطرنشان کرد: افزایش تصادفات هشت ماهه امسال بیشتر در حوزه درون شهری رخ داده که نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی در حوزه درون شهری است که حدود ۶۰ درصد از این تصادفات درون شهری مربوط به شهر تهران است، بنابراین از شهرداری انتظار داریم تا در زمینه رفع عیب دوربینهای درون شهری اقدامات لازم و پیگیریها را انجام دهند تا پلاک جلو نیز برای موتورسیکلتها نصب و زمینه کاهش تخلفات نیز محقق شود.
جانشین پلیس راهور فراجا اضافه کرد: طبق قانون هوای پاک باید ۱۰ درصد از موتورسیکلتها به موتورسیکلتهای برقی اختصاص پیدا کند و موضوع اسقاط نیز در این زمینه ضروری است اما گواهیهای کاغذی جای اسقاط واقعی را گرفته بود و امیدواریم که گواهیهای کاغذی جای خود را به اسقاط واقعی بدهد.
وی تصریح کرد: براساس ماده ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، ایجاد خط ویژه مربوط به موتورسیکلتها در حوزه وظایف شهرداریها است که لازم است شهرداریها اقدامات ضروری در این زمینه را فراهم کنند.




نظر شما