رسیدگی به بیش از ۵۱۹ هزار پرونده در تعزیرات/ گران‌فروشی و کم‌فروشی در صدر تخلفات است

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به رسیدگی به بیش از ۵۱۹ هزار پرونده تعزیراتی در ۹ ماهه امسال، گفت: آمار فراوانی تخلفات کالاهای اساسی نشان می‌دهد گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت همچنان پرتکرارترین تخلفات بازار هستند و در این مدت، بیش از ۷۰ هزار پرونده گرانفروشی و ۵۰ هزار پرونده کم‌فروشی تشکی

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید یاسر رایگانی امروز _شنبه ششم دی_ در نشست خبری اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در ۹ ماهه نخست سال جاری عملکرد گسترده‌ای در حوزه رسیدگی به تخلفات اقتصادی، تنظیم بازار و پاسخگویی به شکایات مردمی ثبت کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا ۲۹ آذرماه، تعداد ۵۳۱ هزار و ۳۵۷ فقره پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی وارد شده که از این تعداد، ۵۱۹ هزار و ۶۹۴ پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز مختومه شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به چابک سازی رسیدگی به پرونده‌های وارده به تعزیرات، اضافه کرد: میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده ۲۰ روز اعلام شده که نشان‌دهنده روند نسبتاً چابک در فرآیند رسیدگی‌هاست.

رایگانی افزود: در همین بازه زمانی، ارزش ریالی محکومیت‌های صادره در مجموع به حدود ۱۹۸ هزار میلیارد ریال رسیده و میزان وصولی قطعی بدون احتساب محکومان زندانی، تقسیط و ارفاقات قانونی، بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال گزارش شده است.

اعزام بیش از ۲۴ هزار اکیپ بازرسی

وی اظهار کرد: در حوزه نظارت میدانی نیز ۲۴ هزار و ۳۹۳ اکیپ گشت مشترک به بازار اعزام شده‌اند که نتیجه آن انجام ۱۵۰ هزار و ۶۴۸ فقره بازرسی از واحدهای اقتصادی بوده است و از این تعداد، ۵۴ هزار و ۱۷۲ واحد دارای تخلف و ۹۵ هزار و ۲۹۸ واحد بدون تخلف شناسایی شده‌اند.

پاسخگویی گسترده به شکایات مردمی

سخنگوی سازمان تعزیرتت حکومتی با اشاره به عملکرد سامانه‌های ارتباط مردمی، افزود: سامانه تلفنی ۱۳۵ طی پنج روز پایانی مردادماه امسال بیش از ۱۳ هزار تماس دریافت کرده که از این تعداد، بیش از ۱۰ هزار تماس پاسخ داده شده است همچنین در سامانه‌های رایچت، مگفا و پیامکی، صدها هزار مکالمه، پیام و شکایت مردمی ثبت، بررسی و پیگیری شده و میزان رضایت‌مندی کاربران حدود ۶۳ درصد اعلام شده است.

اجرای ۴۸ طرح نظارتی ویژه

رایگانی گفت: در ۹ ماهه امسال، ۴۸ طرح نظارتی و اقتضایی در حوزه‌های حساس بازار از جمله کالاهای اساسی، سوخت، نان، برنج، روغن، گوشت، لبنیات، دارو، حمل‌ونقل، پوشک بچه، محصولات پروتئینی، کالا برگ الکترونیک، لاستیک، فولاد و خدمات اینترنتی حمل‌ونقل اجرا شده است.

وی با تأکید بر چالش‌هایی همچون نوسانات ارزی، نرخ تورم، خلأهای قانونی و ضعف ضمانت اجرایی همکاری برخی دستگاه‌ها تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در مسیر گذار از نظارت واکنشی به نظارت تحلیلی و پیش‌دستانه قرار گرفته است.

به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، توسعه زیرساخت‌های هوشمند، نظارت داده‌محور، تقویت همکاری‌های بین‌دستگاهی و افزایش مطالبه‌گری عمومی از جمله محورهای راهبردی آینده این سازمان عنوان شده است.

در حال تکمیل است....

کد خبر 935961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.