به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ساکت امروز _جمعه پنجم دی_ در چهلمین نشست مشترک مجمع نمایندگان شهرستان و شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روند اجرای پروژه رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان اظهار کرد: در ۱۴ کیلومتر از این محور بالغ بر ۲.۳ همت هزینه شده و بیش از حدود ۶۰ میلیارد تومان برای ایمنسازی، شامل دوربینگذاری، خطکشی، گلتانک، تابلوهای اطلاعرسانی و سازههای دروازهای پیشآگاهی صرف شده که همه این اقدامات در مقطع آمادهسازی برای بهرهبرداری انجام شده است.
وی با بیان اینکه پس از افتتاح پروژه با یک معضل جدی مواجه شدهایم، افزود: به دلیل وجود کنارگذرهای عوارضی، خودروهای سنگین ترجیح میدهند بهجای پرداخت عوارض از این محور عبور کنند که این موضوع تنشهایی را به زیرساخت وارد میکند و آسیبهایی به نظامات فنی وارد خواهد کرد که میتواند عمر مفید بهرهبرداری از این محور را کاهش دهد.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تأکید بر لزوم برنامهریزی برای ادامه بهرهبرداری تصریح کرد: رینگ چهارم در محور پیرامونی شهر کشیده شده و قاعدتاً باید برای آن یکسری مستحدثات در نظر گرفته شود تا هم خدمات ارائه دهد و هم ظرفیتهایی متناسب با سرمایهگذاری انجامشده ایجاد شود تا امکان نگهداری مستمر آن فراهم باشد.
ساکت با اشاره به ابهامات ایجادشده در روند بهرهبرداری گفت: این شرایط قاعدتاً سؤالاتی را درباره روال و روند بهرهبرداری ایجاد کرده است، چراکه موضوع رینگ چهارم یک مسئله سهوجهی است و بخشی از آن به شهرداری، بخشی به حمل محصولات و بخشی نیز به برنامهریزیهای نظارتی و انتظامی مربوط میشود که میان پلیس راه و پلیس راهور تعریف شده است.
وی ادامه داد: نگرانی اصلی این است که اگر نسبت به این موضوع دقت عملی لازم صورت نگیرد، در نهایت از نظر بهرهبرداری دچار آسیب شویم و زیرساختی که اکنون با این کیفیت در حال خدمترسانی است، بهمرور زمان دچار استهلاک شود، در حالی که تکلیف بهرهبرداری از آن بهصورت شفاف مشخص نشده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حداقل نسبت به این موضوع ابهام وجود دارد و مشخص نیست تکلیف نهایی چیست، زیرا هرگونه بهرهبرداری باید در بودجه سال آینده نیز دیده شود، در حالی که در شبکه بزرگراهی شهر، تکلیف رینگ سوم بهطور دقیق مشخص است و مدیریت آن بهصورت یکپارچه انجام میشود.
ساکت گفت: در رینگ سوم واکنش نسبت به چالشهای ترافیکی و تصادفاتی که بخشی از مسیر را تحتتأثیر قرار میدهد مشخص است و اصلاحات لازم انجام میشود، اما در رینگ چهارم این نگرانی وجود دارد که از این به بعد به دلیل نامشخص بودن تکالیف و وظایف، با عوارض ناشی از این وضعیت مواجه شویم.
وی افزود: خواهش ما این است که نسبت به این موضوع جمعبندی نهایی انجام شود تا روال و روند بهرهبرداری مشخص شود، همانطور که در محور تشریفات پیش از این سناریویی از این جنس پیشبینی شده و نتایج آن قابل بررسی بوده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تأکید کرد: اگر بررسی شود که آن سناریو به چه نتیجهای رسیده است، شاید بتوان متناسب با اقتضائات رینگ چهارم نیز از همان تجربه استفاده کرد تا جنس این سرمایهگذاری و تداوم و پایداری خدمترسانی این محور در بلندمدت تضمین شود.




نظر شما