ولی داداشی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: همهساله در مقاطع خاصی از سال، بهویژه در ابتدای سال میلادی، به دلیل افزایش حجم صادرات کالا به جمهوری آذربایجان، کشورهای قفقاز و حوزه CIS، در مرز آستارا با ترافیک کامیونها مواجه هستیم.
وی افزود: محدودیتهای فیزیکی مرز آستارا و ظرفیت پایین پذیرش کامیون از سوی طرف آذری، سبب میشود تعداد کمتری از کامیونهای ایرانی امکان ورود به خاک آذربایجان را داشته باشند که همین موضوع عامل اصلی ایجاد ترافیک در این مرز است.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیریهای انجامشده تصریح کرد: با تذکری که در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و پیگیریهای بعدی، مسئولان کشوری برای بررسی میدانی به منطقه آمدند و همچنین رایزنیهای بینالمللی برای افزایش پذیرش کامیونهای ایرانی از سوی آذربایجان انجام شد.
داداشی خاطرنشان کرد: در نتیجه این پیگیریها، بهتازگی تسهیل تردد کامیونها در مرز آستارا محقق شده و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون در روز از این مرز خارج میشود، در حالی که پیش از این میانگین خروج روزانه حدود ۲۰۰ دستگاه بود.

وی این افزایش را گامی مؤثر در کاهش ترافیک مرزی دانست و گفت: امیدواریم با ادامه رایزنیها میان دستگاههای اجرایی کشور از جمله گمرک ایران، سازمان راهداری و حملونقل جادهای و کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان، ظرفیت پذیرش کامیونها باز هم افزایش یابد تا شاهد ترافیک در سطح شهر آستارا نباشیم.
نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی همچنین به اقدامات زیرساختی اشاره کرد و افزود: پروژه «تیرپارک» آستارا در مراحل پایانی قرار دارد و یک محوطه ۱۰ هکتاری در اختیار شرکت انبارهای عمومی قرار گرفته است که بهعنوان هاب لجستیکی شهرستان و در مسیر کریدور ترانزیتی تعریف شده است.

داداشی تأکید کرد: با تکمیل این مجموعه و انجام سرمایهگذاری لازم، امکان پارک و ساماندهی تریلیها فراهم میشود و از منظر نازیبایی که تجمع کامیونها در سطح شهر آستارا ایجاد کرده، جلوگیری خواهد شد.




نظر شما