به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی امروز _پنجشنبه چهارم دی_ همزمان با پنجاه و ششمین مرحله جهش عمرانی کلانشهر شیراز، با اشاره به گذشت ۵۳ ماه از فعالیت شورای ششم اظهار کرد: حجم پروژههای عمرانی در شرایط فعلی کشور بیسابقه است و نشاندهنده انسجام و همدلی میان شورای شهر، شهرداری و سایر دستگاههای اجرایی است.
وی افزود: امروز عملیات اجرایی ایستگاه مترو دروازه کازرون آغاز شده و چندین پل عابر پیاده مکانیزه نیز با مشارکت بخش خصوصی افتتاح میشود.
شهردار شیراز با تأکید بر «انقلاب مترو» در شهر گفت: همزمان چهار خط مترو در حال اجراست؛ از جمله خط ۴ با ایستگاههای رازی، فلکه خاتون، سر آستانه، چهارراه شاهزاده قاسم، دروازه کازرون و چهارراه گمرک.
اسدی همچنین به پیشرفت خطوط ۱، ۳ و ۴ و بهرهبرداری از فاز نخست خط ۲ با هشت ایستگاه اشاره و اظهار کرد: این اقدامات بیانگر توسعه بیسابقه زیرساختهای شهری است.
وی از افتتاح مسیر ۳۲ کیلومتری دوچرخه خبر داد و افزود: این مسیر در اختیار شهروندان قرار گرفته و امکان استفاده خانوادهها و ورزشکاران فراهم شده است. وی تأکید کرد: رضایتمندی مردم در همه ابعاد، از پروژههای زیرساختی تا رفاهی و فرهنگی، هدف اصلی مدیریت شهری است.
شهردار شیراز با قدردانی از شورای شهر، نمایندگان مجلس، استانداری و بانک شهر گفت: نزدیک به ۴۰ کیلومتر مترو و حدود ۲۰ ایستگاه همزمان در حال اجراست و شهرداری شیراز بزرگترین خریدار آرماتور و سیمان کشور برای تأمین نیاز پروژهها محسوب میشود.
سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای شهر شیراز، نیز با تقدیر از سرعت عمل شهرداری در اجرای پروژهها اظهار کرد: برنامهریزیها در همه حوزهها شفاف و مطابق برنامه پیش میرود.
وی افزود: هیچ پروژهای به دلیل مشکلات اقتصادی نیمهتعطیل نشده و بیش از دو هزار پروژه همزمان در شهر فعال است.
رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به سیاست اقتصادی شهرداری در حوزه مترو گفت: ایستگاهها علاوه بر رفع مشکلات ترافیکی باید ظرفیتهای اقتصادی و سرمایهگذاری ایجاد کنند تا هزینههای نگهداری و بهرهبرداری از مسیر خود پروژه تأمین شود.
حسینی اظهار کرد: در دوره شورای ششم بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری خارج از ردیفهای بودجه جذب شده و ارزش پروژهها چندین برابر افزایش یافته است.
علی کلانتری، رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز، از پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز نخست خط ۴ خبر داد و گفت: عملیات خاکبرداری و اجرای شمعها در ایستگاههای رازی، خاتون و آستانه تکمیل شده و ایستگاه قاسم آماده آغاز عملیات اجرایی است.
وی افزود: ایستگاه دروازه کازرون بهصورت زیرزمینی طراحی شده تا ترافیک منطقه دچار اختلال نشود و طبق برنامه زمانبندی طی ۳۰ تا ۳۲ ماه تکمیل خواهد شد.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز همچنین به پیشرفت خط ۲ اشاره و اظهار کرد: تنها کمتر از ۵۰۰ متر حفاری باقی مانده و این پروژه تا ۲۲ بهمن به پایان خواهد رسید. در خط ۳ نیز عملیات اجرایی ایستگاههای میلاد و آرین در حال انجام است.
کلانتری عنوان کرد: سازمان حملونقل ریلی بر حفظ کیفیت در کنار سرعت اجرا پایبند است و در محدودههای شاخص شهر اقدامات معماری ویژه برای رعایت استانداردهای فنی و زیباییشناسی انجام خواهد شد.




نظر شما