مدارس سمپاد فرصتی برای آینده علمی کشور / لزوم ارتقای کیفیت اجرای برنامه‌های درسی

وزیر آموزش‌وپرورش، مدارس سمپاد را فرصتی ارزشمند برای آینده علمی کشور دانست و بر ضرورت تقویت انسجام، ارتقای کیفیت اجرای برنامه‌های درسی و توجه بیشتر به نقش تربیتی مدارس تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در دیدار با اعضای شورای معاونان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، خواستار گفت‌وگو و تعامل مستمر با مدیران و معاونان مدارس، به‌ویژه در دوره متوسطه دوم، برای بهبود اجرای برنامه‌های آموزشی شد و با تاکید بر تقویت نظارت سازنده، پشتیبانی از نیروی انسانی، تأمین مربی برای تمامی مدارس سمپاد و هم‌افزایی میان سطوح مدیریتی اظهار کرد: مدارس استعدادهای درخشان، در کنار مدارس استثنایی، از سرمایه‌های مهم نظام آموزشی کشور هستند و حفظ و ارتقای جایگاه آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به تحولات مثبت صورت گرفته در سمپاد و تاکید بر حمایت وزارت آموزش‌وپرورش از مسیر توسعه‌ای این سازمان افزود: بازنگری هوشمندانه در فرایندها، تکمیل نقاط قابل بهبود و گسترش رویدادها و کارسوق‌های سمپاد در متن مدارس تداوم پیدا کند.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز در این نشست گزارشی از مهم‌ترین دستاوردهای سمپاد در دوره اخیر را ارائه کرد و از افزایش ۲۰۰ درصدی متقاضیان شرکت در جشنواره جوان خوارزمی نسبت به دوره پیش از حضور خود در سمپاد خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری، بیش از ۵۳ هزار دانش‌آموز سمپادی حداقل در یکی از برنامه‌های فراگیر سازمان مشارکت داشته‌اند که نشان‌دهنده گسترش دامنه اثرگذاری فعالیت‌های سمپاد است.

وی با اشاره به اصلاح فرایند آزمون ورودی و کاهش موانع دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم، تصریح کرد: طراحی سوالات خلاقانه و ناظر بر هوش کلامی، عددی، منطقی، تصویری و فضایی، فرصت برابری برای شناسایی استعدادها در مناطق مختلف کشور فراهم کرده و تعداد دانش‌آموزان دهک‌های درآمدی ۱ تا ۴ که از معافیت کامل شهریه برخوردار شده‌اند، از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر به بیش از ۲۰ هزار نفر افزایش یافته است.

کد خبر 935215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.