روان‌سازی ترافیک پل‌های اشکاوند و شهید فخری‌زاده اصفهان تا بهار ۱۴۰۵

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به مشکلات ترافیکی محدوده پل‌های اشکاوند و شهید فخری‌زاده گفت: با اجرای طرح تعریض رینگ چهارم، ایجاد مسیرهای تندرو و کندرو و پیش‌بینی سیستم هدایت آب‌های سطحی، این محور تا اوایل بهار آینده به‌صورت ایمن در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تردد شهروندان از پل اشکاوند به سمت رودخانه زاینده‌رود یا بالعکس اظهار کرد: در این مسیر بخشی از رینگ چهارم ترافیکی شهر قرار دارد که شامل دو لاین رفت و برگشت است و به‌دلیل اجرای پروژه شهید فخری‌زاده، مدتی با مشکلات ترافیکی در این محدوده روبه‌رو بودیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد این بخش از رینگ چهارم نیز تعریف و اجرا شود، چراکه در آینده و با احداث پل‌های جدید شهید فخری‌زاده، باید محدوده اتصال این پل‌ها به سمت اشکاوند اصلاح می‌شد تا ترافیک در بخش‌های تعویض‌نشده باقی نماند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با تأکید بر وجود معضلات اجرایی در این محدوده گفت: اراضی اطراف پروژه از نظر تراز ارتفاعی پایین‌تر بود و همین موضوع مشکلاتی ایجاد می‌کرد که با همکاری همکاران ما در منطقه ۶ شهرداری، آزادسازی اراضی مجاور پروژه آغاز شد و بخش زیادی از آن تاکنون انجام شده است.

رحمتی گفت: همان‌طور که همیشه گفته می‌شود، مهندسان یا راهی خواهند ساخت یا راهی خواهند یافت و ما نیز از همان گروهی هستیم که باید راه را بسازیم، به همین دلیل سازمان عمران تعریض این بخش از رینگ را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای اراضی مجاور پروژه، اداره‌کل طراحی شهرداری در کنار ما قرار گرفت و طرحی ارائه داد که بر اساس آن، دیواره‌هایی به ارتفاع حدود دو تا سه متر احداث می‌شود تا مسیر تندرو با دو مسیر رفت و برگشت ۲۰ متری برای شهروندان فراهم شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پس از احداث دیواره‌ها، عملیات تعریض مسیر، آسفالت و نصب نیوجرسی در محل پرتگاه‌ها انجام می‌شود و یک نیوجرسی میانی نیز برای افزایش ایمنی، کاهش مزاحمت‌های ترافیکی و نوری مسیر مقابل پیش‌بینی شده است.

رحمتی گفت: پس از تکمیل تندروها، کندروها نیز با جابه‌جایی پایه‌های برق و تکمیل فرایند آزادسازی اجرا می‌شود تا ساکنان محلی بتوانند از این مسیرها استفاده کنند و دسترسی‌های محلی نیز به‌صورت ایمن تأمین شود.

وی افزود: با توجه به نزول باران رحمت الهی و اهمیت مدیریت آب‌های سطحی، بخش قابل توجهی از آب‌های سطحی این محدوده باید از داخل پروژه عبور می‌کرد که با پیش‌بینی‌های انجام‌شده، قرار شد لوله‌گذاری‌هایی در عمق دو تا سه متر و در برخی نقاط تا عمق هشت متر انجام شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان تأکید کرد: این لوله‌گذاری‌ها به‌منظور هدایت آب‌های سطحی محدوده پل‌های اشکاوند و حتی میدان شهید قوچانی به سمت رودخانه زاینده‌رود انجام می‌شود تا مشکل آب‌گرفتگی این محور به‌طور کامل برطرف شود.

رحمتی گفت: شهرداری اصفهان تلاش کرده است این پروژه را به‌صورت فنی و با کیفیت بالا اجرا کند؛ پروژه‌ای که هم در حوزه تعریض رینگ چهارم ترافیکی اثرگذار است و هم از نظر ایمنی و مدیریت آب‌های سطحی، پاسخگوی نیازهای این محدوده خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم تا اوایل بهار سال آینده این پروژه به‌طور کامل تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد و بخش تندرو آن نیز تا پایان سال جاری تحویل مردم شود تا سال جدید با ترافیک کمتر و مسیر ایمن‌تری آغاز شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این مسیر از نظر ترافیکی و حتی آب‌گرفتگی در زمان بارندگی اهمیت زیادی دارد و اگرچه تا تکمیل پروژه ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد، اما پس از بهره‌برداری نهایی، تمام این نواقص برطرف خواهد شد.

رحمتی گفت: عرض مسیر در وضعیت نهایی شامل دو مسیر رفت و دو مسیر برگشت ۲۰ متری برای تندروها خواهد بود و در پایین‌دست این بزرگراه نیز دو کندرو با عرض هفت تا ۱۰ متر اجرا می‌شود تا شهروندان محلی بتوانند به‌راحتی از این مسیرها تردد کنند.

کد خبر 934543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.