به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، علی نیکزاد شامگاه _شنبه بیستودوم آذر_ در آئین افتتاح مرکز کنترل و فرماندهی خط مترو شیراز با حضور مدیران استانی و شهری، مهندسان و متخصصان پروژه قطار شهری، ضمن تبریک سالروز تشکیل قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم این قرارگاه، بیاثر کردن تحریمها و حرکت در مسیر خودکفایی است.
وی با اشاره به ظرفیت نمایندگان استان فارس در مجلس افزود: این استان چهار رئیس کمیسیون در حوزههای امنیت، جهش تولید، کشاورزی و عمران دارد که همگی دغدغهمند و پیگیر مسائل استان هستند.
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به پیشنهاد جعفر قادری، نماینده شیراز، درباره اخذ عوارض از تردد در بزرگراهها برای اجرای پروژههای جدید اشاره کرد و ظرفیت بالای حوزه پزشکی و پیوند اعضا در شیراز را از شاخصههای برجسته این استان دانست.
نیکزاد با تأکید بر اینکه عمران شهری به نفع همه مردم است، اظهار کرد: گاهی یک تصمیم نادرست در مدیریت شهری میتواند بحرانهایی در سطح ملی ایجاد کند.
وی افزود: مدیریت شهری شیراز گرفتار سیاسیکاری نشده و امیدواریم اتحاد مسئولان در مسیر خدمت به همه مردم، با هر نگاه و آئین، به برکت خون شهدا و حرم مطهر شاهچراغ (ع) استمرار یابد.
وی افزود: مشاهده اقدامات عمرانی توسط مردم، آنان را به سرمایهگذاری در مدیریت شهری تشویق میکند؛ نمونه بارز آن ساخت بزرگراه با مشارکت مردم در شیراز است.
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به مسئولان شهری شیراز خواستار پیگیری جدی برای حل مشکل تأمین واگنهای قطار شهری و همچنین تأمین اعتبار ۳۰ میلیون دلار جهت تجهیز کارگاه و ادامه مسیر توسعه عمرانی شهر و مترو شد.
نیکزاد اظهار کرد: منابع حاصل از جریمههای رانندگی باید به پروژههای شهری اختصاص یابد و در کنار آن توسعه حملونقل زمینی و تجهیز ناوگان شهری نیز باید دنبال شود تا بار ترافیکی شیراز کاهش یابد.
حسینعلی امیری استاندار فارس، نیز در این مراسم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سفر سال ۱۳۸۷ به استان فارس با نگاهی راهبردی، بر فعالسازی ظرفیتهای گردشگری استان و بهویژه شهر شیراز تأکید کردند؛ مطالبهای که همچنان بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی توسعه فارس مطرح است.
وی افزود: گردشگری مهمترین محور توسعه استان فارس به شمار میرود و در همین راستا، سند جامع گردشگری استان با رویکردی کارشناسی تدوین، در جلسات متعدد شورای برنامهریزی بررسی و تصویب شد و سپس رونمایی گردید.
استاندار فارس با اشاره به جایگاه ویژه شیراز بهعنوان «سومین حرم اهلبیت (ع)» گفت: این عنوان الزامات خاصی دارد که باید در تمامی برنامهریزیها و اسناد بالادستی، از جمله سند گردشگری استان، مورد توجه جدی قرار گیرد. بخشی از این سند بهطور اختصاصی به شهر شیراز اختصاص یافته و تحقق آن نیازمند ایجاد زیرساختها و امکانات متناسب با شأن این شهر است.
امیری توسعه قطار شهری و حملونقل ریلی را از ارکان اساسی تحقق اهداف گردشگری دانست و اظهار کرد: شیراز بهعنوان مقصد مهم گردشگری استان فارس، نیازمند زیرساختهایی نظیر حملونقل کارآمد، مدیریت ترافیک، مبلمان شهری مناسب و سایر ملزومات شهری است که توسعه خطوط مترو نقشی کلیدی در این زمینه ایفا میکند.
وی اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، بهویژه در تکمیل خط دو مترو را ارزشمند خواند و افزود: این اقدامات در واقع تکمیلکننده پازل سند گردشگری استان و نشاندهنده حرکت پروژهها در مسیر صحیح توسعه است.
استاندار فارس با اشاره به تجارب جهانی گفت: در بسیاری از کشورها، صنعت گردشگری یکی از مهمترین پیشرانهای توسعه محسوب میشود و توجه به حملونقل شهری، کاهش ترافیک و ارتقای کیفیت فضاهای شهری از الزامات شهرهای موفق گردشگری است.
امیری همچنین درباره چشمانداز بلندمدت سند گردشگری استان اظهار کرد: اجرای بخشی از این سند نیازمند تدوین مقررات و در مواردی تقنین است که در زمان مقتضی با همکاری مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان پیگیری خواهد شد.
وی در پایان با قدردانی از حضور نایبرئیس مجلس شورای اسلامی و همراهی مدیران و مسئولان، ابراز امیدواری کرد: با تداوم همافزایی میان دولت، مجلس و مدیریت شهری، اهداف توسعهای فارس محقق شده و شیراز به شهری در تراز نام و جایگاه خود تبدیل شود.




نظر شما