بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی به طرح‌های کیفیت‌بخشی اختصاص یابد

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر ضرورت حمایت مستمر از طرح‌های آموزشی و جبران عقب‌ماندگی‌ها در دوره پیش‌دبستانی گفت: بخشی از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی را به تقویت کیفیت آموزش اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان ناصر علی‌فر امروز _چهارشنبه هجدهم آذر_ در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، بر اهمیت اجرای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی تأکید و اظهار کرد: سه دستور کار امروز جلسه مربوط به عدالت آموزشی و تحول در فضا و تجهیزات مدارس است.

وی افزود: طرح حامی با هدف حمایت آموزشی مستمر از یادگیرندگان برنامه‌ریزی شده و قرار است دانش‌آموزانی که نیاز به تلاش بیشتری دارند، در طول سال تحصیلی زیر چتر حمایتی قرار گیرند. این حمایت نباید فقط به تابستان یا بخشی از سال محدود باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به چالش‌های جدی در دوره پیش‌دبستانی و پیامدهای روانی، مالی و اجتماعی تکرار پایه در دوره ابتدایی گفت: استان خوزستان برای کیفیت‌بخشی آموزشی نیازمند حمایت جدی است. امروز برای ۶۰ هزار دانش‌آموز فقط ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم و در هفت تا هشت ماه، به معلم ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. با این شرایط انتظار انگیزه و نتیجه مطلوب دشوار است.

علی‌فر با بیان اینکه بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها باید به تقویت کیفیت آموزشی اختصاص یابد، تصریح کرد: همه مسئولیت‌های اجتماعی نباید صرف ساخت‌وساز شود. امروز نیاز اساسی استان در حوزه آموزش و پرورش، کیفیت‌بخشی به دوره پیش‌دبستانی و اجرای طرح حامی است. پیشنهاد می‌کنیم درصدی مشخص از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بر اساس طرح‌های پژوهش‌محور هزینه شود.

وی همچنین خواستار احیای ردیف‌های حمایتی اداره‌کل امور اجتماعی استانداری شد و ادامه داد: از سال ۹۶ از محل اعتبارات امور اجتماعی برای پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی حمایت می‌شد. درخواست داریم این روند دوباره برقرار شود. خوشبختانه در وزارتخانه نیز حساسیت لازم نسبت به کیفیت‌بخشی وجود دارد و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به نتایج موفق طرح حامی تصریح کرد: سال گذشته وزیر آموزش و پرورش به دلیل کاهش چشمگیر آمار تکرار پایه از ما تقدیر کرد. امسال با وجود محدودیت منابع، این آمار را به کمتر از نصف رسانده‌ایم.

علیفر تاکید کرد: با دست خالی کار می‌کنیم و معلمان با وجود همه سختی‌ها همراهی کرده‌اند. اما انگیزه‌بخشی بدون تأمین منابع پایدار ممکن نیست. امیدواریم این دو پیشنهاد به عنوان مصوبه شورا مورد تأیید قرار گیرد.

گلایه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از کمبود منابع و شرایط سخت مدارس دورافتاده

وی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به شرایط جغرافیایی و گستردگی خوزستان ادامه داد: برای ایجاد کیفیت آموزشی باید منابع مشخص داشته باشم؛ با دست خالی و فقط با خواهش نمی‌توان آموزش استان را اداره کرد. یک روز و دو روز می‌شود اما ادامه آن ممکن نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وسعت و پراکندگی مدارس خوزستان افزود: فاصله برخی مدارس استان از جنوب تا شمال و از شرق تا غرب به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد. چنین پراکندگی‌ای نیازمند برنامه‌ریزی، منابع و حمایت جدی است.

علیفر با بیان اینکه وضعیت برخی مدارس عشایری بسیار نگران‌کننده است، گفت: دوستان ما در بخش عشایری گزارش‌هایی ارائه دادند، معلم باید در آن شرایط سخت تدریس کند و دانش‌آموز مجبور است برای ورود به کلاس خم شود. از شدت ناراحتی خواستم فیلم نمایش داده نشود.

وی با اشاره به اهمیت توجه دستگاه‌ها به وضعیت آموزش در مناطق محروم، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما شایسته بهترین امکانات هستند. برای ارتقای کیفیت آموزشی و رفع مشکلات مناطق دورافتاده، نیازمند منابع مشخص و حمایت واقعی هستیم.

کد خبر 931103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.