به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان ناصر علیفر امروز _دوشنبه هفدهم آذر_ در حاشیه بازدید از روند فعالیتهای حضوری مدرسه متوسطه اول دخترانه بهار دانش در ناحیه ۲ اهواز، با تقدیر از زحمات فرهنگیان اظهار کرد: از همه معلمان سپاسگزاریم که در شرایط موجود نیز با روحیه جهادی به کار خود ادامه میدهند و چرخه آموزش را زنده نگه داشتهاند.
وی با طرح این پرسش که «آیا در آموزش غیرحضوری به اهداف خود میرسیم؟» افزود: مؤثر حضور دانشآموزان و جایگاه معلم نقش بی بدیلی دارد، هدف از این بازدیدها نه مچگیری، بلکه کمک به دانشآموزانی است که دغدغه اصلی مجموعه آموزش و پرورش هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ضرورت توجه مدارس به کاهش آسیبهای اجتماعی تصریح کرد: باید همه ظرفیتها را برای کاهش آسیبهای اجتماعی به کار گرفت، بسیاری از آموزههای تربیتی، حتی بیش از خانواده، از رفتار و ارتباط معلم تخصصی منتقل میشود؛ یک رفتار محبتآمیز یا حتی یک ارتباط چشمی صحیح میتواند پیوندی سازنده میان معلم و دانشآموز ایجاد کند.
علیفر با بیان اینکه زبان ارتباطی نسل امروز با گذشته تفاوت دارد، ادامه داد: ما همچنان با زبانی صحبت میکنیم که متعلق به گذشته است در حالی که نسل آلفا و نسل زد نیازمند شیوه ارتباطی متفاوت هستند و معلمان باید فرکانس ارتباطی خود را با نسل جدید تنظیم کنند و این موضوع بخشی از هنر معلمی است.
وی اضافه کرد: زبان انتقال مفاهیم بسیار اهمیت دارد و هنر معلمی به نحوه انتقال مطالب بستگی دارد، آموزشی پایدار است که به تغییر رفتار منجر شود و اثر آن در زندگی دانشآموز قابل مشاهده باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: یکی از مهمترین اولویتهای ما، ارتقای کیفیت آموزشی است و همه برنامهها باید در این راستا تنظیم شود.
علیفر با اشاره به مطالب مطرحشده در خطبههای نماز جمعه تصریح کرد: در نماز جمعه تأکید شد که راهحل مشکلات آلودگی هوا تعطیلی مدارس نیست و آموزش باید در هر شرایطی تداوم داشته باشد و ما نیز به دنبال حفظ و ارتقای کیفیت آن هستیم.




نظر شما