علیرضا نوای باغبان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی درباره مصوبه شورای شهر تبریز مبنی بر افرایش ۲۵ درصدی کرایه اتوبوسها اظهار کرد: حملونقل عمومی یکی از مسائل اولویتدار شهر تبریز بوده و دارای جنبههای ایجابی و سلبی در توسعه حملونقل عمومی است که ایجاب میکند در این زمینه به شهروندان، خدمات مناسب ارائه شود.
وی افزود: جنبه سلبیِ حملونقل عمومی، خود را در قالب استفادههای موازی همچون استفاده از خودروهای شخصی هنگام تضعیف حملونقل عمومی نشان میدهد و اگر حملونقل عمومی تقویت شود موجب استفاده بیش از پیشِ شهروندان میشود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تلاشهای چشمگیر شورای ششم و مدیریت شهری در تقویت حملونقل عمومی عنوان کرد: مصادیق آن را میتوان در بخش تاکسیرانی و نوسازی ۳۰ یا ۴۰ درصدیِ آن و پیشرفت جدی مترو مشاهده کرد، همچنین در بخش مترو با تزریق بودجه مناسب، اقداماتی در این زمینه انجام شد.
نوای باغبان درباره اقدامات انجام شده در بخش مترو خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۴ بودجه عمرانی تخصیص پیدا کرده به مترو ۶ یا ۷ همت بوده که بالاترین بودجه عمرانی است و به یک پروژه یا یک بخش تخصیص یافته است.
وی درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی عنوان کرد: این نوسازی قابل مقایسه با دورههای پیشین نیست و همچنان ادامه دارد، پیگیر این موضوع بودم که ما باید خریدهای اتوبوس را از شرکتی که میتواند بهدرستی و سریع و با قیمت مناسب تأمین کند و خدمات پس از فروش را نیز ارائه دهد، در اولویت قرار دهیم تا قرارداد فیمابین منعقد شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه اکنون پیگیریها درباره اجرای قراردادهای منعقد شده در حال انجام است، تصریح کرد: انعقاد قراردادهای جدید نیز از جمله مسائلِ در حال پیگیری است که درصدد افزودن ۱۲۰ دستگاه اتوبوس جدید و انعقاد قرارداد در این زمینه هستیم تا در دستور کار شورای شهر و مدیریت شهری قرار گیرد.
نوای باغبان تاکید کرد: اقدام به افزایش نرخ کرایه اتوبوسها در نیمه سال، یک موضوع جدید و وارد کردن شوک به قیمتها، به دور از انصاف است، این مورد میتوانست در پایان سال، مورد بحث قرار گیرد زیرا انتظارات در پایان سال جمعبندی میشود و انجام اقداماتی در این زمینه در نیمه سال، به صلاح مردم و شرکت نیست، هرچند بخش خصوصی در این زمینه، تقاضا و انتظاراتی دارد که باید از روشهای دیگر همچون یارانهای که مدیریت شهری به رانندگان اتوبوس تخصیص میدهد، جبران شود.
وی تاکید کرد: اقدامات فزایندهای باید راستای افزایش ناوگان حملونقل عمومی انجام و از میزان وارد شدن فشار بر زندگی شهروندان کاسته شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه بخش عمدهای از هزینهها در بودجه سال آینده به خرید اتوبوسهای جدید اختصاص دارد، گفت: موضوع حملونقل عمومی یکی از ردیفهای بودجه بوده و خرید اتوبوس، یکی از سیاستهای واضح است که همواره مورد توجه قرار گرفته است، همچنین اعداد و ارقام آن باید در فصل بودجه تعیین و میان درآمدها و هزینهها، توازن برقرار شود.




نظر شما