تغییراتی که صنعت گردشگری ۲۰۲۶ را متحول می‌کند

سفر در سال ۲۰۲۶ دچار تحولات جدی می‌شود و مسافران به‌دنبال تجربیاتی متفاوت‌تر از گذشته خواهند بود که شامل مواردی همچون شخصی‌سازی به‌جای تجربیات یکسان سفرها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اطلاعات حاصل از هتل‌های بزرگ وشرکت‌های مسافرتی جهان نشان می‌دهند که سال ۲۰۲۶، سال سفرهای آرام، برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر الگوریتم و تعطیلات شخصی‌سازی‌شده خواهد بود. در واقع در سال پیش رو، مسافران به‌دنبال تجربیاتی پایدار، شخصی و متفاوت هستند که برنامه‌ریزی سفر را متحول می‌کند و نقش مؤثری بر انتظارات مسافران و مقاصد محبوب آن‌ها بر جای خواهد گذاشت. در ادامه به معرفی مهم‌ترین روندهای شگفت‌انگیز سفر در سال ۲۰۲۶ می‌پردازیم:

۱. آرامش بیشتر از همه چیز

یکی از روندهایی که در سفرهای سال اهمیت زیادی دارد، آرامش است. این روند که با نام «quietcations» شناخته می‌شود، بر راحتی، سکوت و یافتن راهی برای فرار از فشارهای زندگی مدرن تمرکز دارد. با فرهنگ روبه‌رشد دیجیتال و هم‌زمانی بی‌پایان رویدادهای جهانی، جای تعجب ندارد که بسیاری از افراد به دنبال قطع ارتباط با دنیای خارج و آرامش باشند. هکتور هیوز، بنیان‌گذار کابین‌های استراحت اختصاصی برای گردشگری در این رابطه می‌گوید: «اکنون بیش از نیمی از مسافران، خستگی ناشی از کار و صفحات نمایش (موبایل، تلویزیون و غیره) را به‌عنوان انگیزه اصلی خود برای رزرو اقامتگاه معرفی می‌کنند.» این روند تقریباً در همه جای دنیا درحال‌رشد است. برای مثال در کلبه‌های ویژه در اورگن آمریکا، مهمانان به مدت سه روز در تاریکی کامل اقامت دارند تا از فشارهای زندگی رها شوند و آرمش را تجربه کنند.

تغییراتی که صنعت گردشگری ۲۰۲۶ را متحول می‌کند

۲. هوش مصنوعی بیشتر از مدیریت

در سال ۲۰۲۶، ما قطعاً شاهد ادغام بیشتر هوش مصنوعی در صنعت گردشگری و سفر خواهیم بود، به‌طوری‌که تعداد زیادی از مسافران در حال استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی و رزرو سفرهای خود خواهند بود. همچنین با اضافه‌شدن ابزارهایی مانند «چت جی‌پی‌تی»، اکنون برای ربات‌ها بسیار آسان‌تر است که سفر افراد را برنامه‌ریزی کنند. علاوه بر این، ترجمه‌های لحظه‌ای و بررسی‌های دیجیتال موبایلی باعث شده است بسیاری از کارهای مدیریتی که روزی بخش بزرگی از سفر بود، به‌آرامی از بین برود، اما نکته قابل‌توجه این است که رشد هوش مصنوعی با مشکلاتی نیز همراه است. برای مثال کارشناسان هشدار می‌دهند که پیشنهادهای الگوریتمی می‌تواند باعث رونق گردشگری بیش از حد شود و مسافران را به مقصدهای مشابه هدایت کند. همچنین، این روند به افزایش کلاهبرداری‌های سفر منجر می‌شود؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که از ابزارهای هوش مصنوعی برای سفر، به‌طور هوشمندانه استفاده کنیم.

۳. اعتماد بیشتر از انتخاب

در سال ۲۰۲۶، روند اعتماد بیشتر از انتخاب، در حال رشد است که در آن مهمانان نیازی به تصمیم‌گیری ندارند و در عوض، دیگران این کار را برای آن‌ها انجام می‌دهند. در شهر مندوسا ی آرژانتین، به مهمانان گزینه سفر معماگونه پیشنهاد داده می‌شود که استرس رزرو سفر را از بین می‌برد و شگفتی‌هایی خاص برای آن‌ها به همراه دارد. همچنین در صنعت کروز، سفرهای معمایی که در آن مسافران بدون اطلاع از مسیر سفر، سوار کشتی می‌شوند، در حال افزایش است. این در حالی است که طبق گزارش‌های روندهای سفر، این نوع سفرهای معماگونه، نشانه‌ای از خستگی تصمیم‌گیری و فشار شناختی ناشی از انتخاب‌های مداوم در زندگی روزمره است.

تغییراتی که صنعت گردشگری ۲۰۲۶ را متحول می‌کند

۴. جاده‌ها به جای باندهای فرودگاه

در سال آینده، سفرهای جاده‌ای محبوبیت بیشتری خواهد یافت و مسافران دوباره جذابیت جاده‌های آزاد را کشف می‌کنند. همچنین بسیاری از مسافران به دلایل دیگری مانند صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به رانندگی جاده روی می‌آورند.

۵. شخصی‌سازی به‌جای تجربیات یکسان سفرهای

با فرارسیدن سال جدید، دیگر دوران رزرو سفرهایی که برای همه یکسان باشد، تمام شده است و می‌توان گفت که صنعت سفر به سمت فردی‌سازی بیش از حد حرکت می‌کند. همچنین تورهای تخصصی برای وضعیت‌های خاص زندگی افراد مانند تورهای مربوط به طلاق، اندوه و حتی تعطیلات ورزشی، در چند سال اخیر پدیدآمده است. در واقع مسافران در سال ۲۰۲۶، بیشتر به دنبال تجربیاتی هستند که متناسب با علایق خاص آن‌ها و کاملاً شخصی‌سازی شده باشد. شرکت‌های مسافرتی برای پاسخگویی به این روند جدید، باید گزینه‌هایی را طراحی می‌کنند که به مسافران اجازه دهند سفر رویایی خود را بسازند و فراتر از برنامه‌های استاندارد باشد.

تغییراتی که صنعت گردشگری ۲۰۲۶ را متحول می‌کند

کد خبر 930167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.