قابلیت Canvas در AI Mode، برنامه‌ریزی سفر را هوشمند و یکپارچه می‌کند

گوگل با افزودن ابزار Canvas و گسترش رزروهای هوشمند، تجربه برنامه‌ریزی و رزرو سفر را ساده‌تر، شخصی‌تر و متمرکزتر کرده است؛ قابلیتی که در آمریکا فعال است و می‌تواند رقابت پلتفرم‌های سفر را وارد مرحله‌ای تازه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ورج، در قابلیت جدید AI Mode، گوگل امکان استفاده از ابزار Canvas را فراهم کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تمام اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی سفر (از پرواز و هتل گرفته تا رستوران، فعالیت‌ها و تصاویر) را در یک پنل یکپارچه مشاهده کنند. کاربران می‌توانند پس از دریافت پیش‌طرح اولیه سفر، با طرح پرسش‌های تکمیلی یا اعلام اولویت‌هایی همچون بودجه و محل اقامت، برنامه را اصلاح و دقیق‌تر کنند، این قابلیت فعلاً فقط برای کاربران آمریکایی شرکت‌کننده در آزمایش «AI Mode Labs» و از طریق نسخه دسکتاپ قابل استفاده است.

گوگل علاوه‌بر این، خدمات agentic booking را گسترش داده و اکنون امکان رزرو رستوران‌ها از طریق هوش مصنوعی و پلتفرم‌هایی مانند OpenTable و Resy فراهم شده است، این شرکت اعلام کرده که رزرو پرواز و هتل نیز در آینده به کمک همکاری با برندهایی همچون Booking.com، Expedia و ماریوت به AI Mode اضافه خواهد شد. ابزار «Flight Deals» نیز با پشتیبانی از ۶۰ زبان و پوشش بیش از ۲۰۰ کشور، فرایند یافتن پروازهای ارزان را برای کاربران جهانی ساده‌تر می‌کند.

Canvas سفر را نه فقط بر اساس مقصد، بلکه بر اساس سبک سفر و سلیقه فردی طراحی می‌کند و این ویژگی، تجربه‌ای بسیار شخصی‌تر از پلتفرم‌های سنتی ارائه می‌دهد، با جمع‌آوری همه اطلاعات در یک پنل و امکان اصلاح تدریجی برنامه، زمان و انرژی کاربران صرفه‌جویی می‌شود، این تحول می‌تواند برای شرکت‌های مسافرتی سنتی مانند Expedia و Airbnb تهدیدی جدی باشد، زیرا کاربران ممکن است برنامه‌ریزی و رزروهای خود را به‌طورمستقیم از طریق گوگل انجام دهند و وابستگی به سایت‌های جداگانه کاهش پیدا کند.

با وجود مزایا، محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. این ابزار درحال‌حاظر تنها در آمریکا در دسترس است و دقت کامل پیشنهادهای هوش مصنوعی همیشه تضمین‌شده نیست؛ بنابراین کاربران همچنان باید بررسی نهایی را انجام دهند، همچنین استفاده از این قابلیت نیازمند اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی بیشتری مانند بودجه و ترجیحات سفر است که مدیریت داده‌ها باید شفاف باشد. موفقیت AI Mode نیز به همکاری مؤثر گوگل با شرکت‌های رزرو وابسته است، با گسترش جهانی این قابلیت احتمال اضافه شدن امکاناتی مانند پیش‌بینی آب‌وهوا، توصیه‌های رویدادی و برنامه‌ریزی هوشمندتر نیز وجود دارد، و این روند می‌تواند شکل جدیدی از برنامه‌ریزی سفر با کمک هوش مصنوعی را برای کاربران سراسر جهان رقم بزند.

کد خبر 925243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.