به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمدرضا نظریان امروز _دوشنبه نوزدهم آبان_ در جمع مدیران مدارس شهرستان نائین در چهاردهمین سفر شهرستانی خود اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت قلمداد شده است و کیفیت و اثر بخشی نظام آموزشی باید در عملکرد خوب مدرسه جستوجو شود.
وی افزود: پشتیبانی، سیاست گذاری و اقدامات ما در راستای این سند است تا در راستای توانمندسازی و بالندگی دانش آموزان فعالیت کنیم و فعالیتهای آموزشی و تربیتی را ارتقا بخشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: وقتی از عدالت و کیفیت صحبت میکنیم، نتیجه برنامهریزی در سطوح مختلف است و اگر مدرسه به عنوان کانون تحول است، نیاز است که تمام ارکان مدرسه در این تحول سهیم باشد.
نظریان تاکید کرد: باید از تمام ظرفیتها استفاده شود تا مدرسه تراز بتواند مأموریت خود را در راستای رشد همه جانبه دانش آموزان انجام دهد و تحولی را در مربیان خود ایجاد کند به همین دلیل اولین اولویت آموزش و پرورش استان اصفهان، مدرسهی در تراز سند تحول بنیادین است.

وی با اشاره به تقویت هرچه بیشتر هویت ملی و دینی در دانش آموزان افزود: کشور ما نیاز به انسجام ملی و اجتماعی دارد و این انسجام از دل مدارس ما به جامعه نمود و سرایت پیدا میکند و اگر میخواهیم ایران قوی داشته باشیم، باید مدارس قوی داشته باشیم و مدارس قوی، ایرانی و اسلامی بودن برایشان افتخار است.
به گزارش ایمنا، توجه بیشتر به ساختمان مدارس، عدم وجود مراکز درمانی و رفاهی برای فرهنگیان در خود نائین، کمبود معلم در دروس متفاوت متوسطه اول و دوم، عدم تبدیل مربیان پرورشی به معاون، مشکلات رفت و برگشت و تدریس در انارک و چوپانان، بروزرسانی رشتههای پرکاربرد در هنرستانهای فنی و کاردانش و زیرساخت لازم، دقت در جذب نیرو، بومی گزینی، وضعیت بیمه و نمایندگان آن در شهرستان و بهبود وضعیت زمین چمن مصنوعی شهدای دانش آموز نائین، بخشی از درخواستها و مطالبات مدیران مدارس شهرستان نائین در جلسه با مدیرکل آموزشوپرورش استان بود.


نظر شما