به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و بهنقل از روابطعمومی ادارهکل تعاون استان، علی باقری در شورای معاونان تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از آغاز مرحله اجرایی طرح ملی «طاها» در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف اتصال بنگاههای کوچک مشاغل خرد و خانگی به بزرگ در حوزه پوشاک طراحی شده و پس از بررسیهای تخصصی در مسیر اجرا قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بررسیهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان میدهد، بنگاههای خرد، کوچک و متوسط زیر ۲۰ نفر با مشکلاتی نظیر اتصال به بازار، دسترسی به منابع مالی، آموزش و استانداردسازی روبهرو هستند، افزود: سال گذشته، ایده اولیه طرح اتصال بنگاههای کوچک و بزرگ، توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح و در فروردین سالجاری، پس از ۸۹ نشست شورای عالی اشتغال، تصویب و ابلاغ شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه اجرای این طرح در رستههای مختلف از جمله صنایع تبدیلی گیاهان دارویی و به طور ویژه در پوشاک اجرا خواهد شد، بیان کرد: همافزایی میان بنگاههای کوچک و بزرگ میتواند بهرهوری اقتصادی را افزایش داده و هزینههای تولید را کاهش دهد.
باقری با تاکید بر اینکه بنگاههای کوچک در تولید توانمند هستند اما در بازاریابی ضعف دارند؛ از سوی دیگر بنگاههای بزرگ به دلیل محدودیت منابع مالی، توسعه ظرفیت تولید برایشان پرهزینه است، اظهار داشت: اتصال این دو حلقه، راهبردی مؤثر برای پایداری اشتغال است.
وی با اشاره به تأمین مالی اجرای این طرح برای بنگاهها، یادآور شد: در این چارچوب، برای تأمین مالی بنگاههای خرد نیست کارسازی شده است که اطلاعرسانی خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه گام نخست در این امر تکمیل پرسشنامه توانمندسازی زنجیره پوشاک است که با کلیک روی بنر طرح طاها در صفحه اول سایت وزارتخانه(mcls.gov.ir) و این اداره کل قابل مشاهده و تکمیل است، خاطرنشان کرد: این پرسشنامه مبنای ارتباطی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانکهای همکار، سازمان آموزش فنی و حرفهای و سامانههای الکترونیک با متقاضیان است.


نظر شما