به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمدرضا نظریان امروز _سهشنبه ششمآبان_ در نشستی با مدیران آموزش و پرورش منطقه زواره اردستان با اشاره به سابقه درخشان منطقه زواره در عرصههای آموزشی و پرورشی اظهار کرد: نتایج مطلوب در کنکور و المپیادها، دستاوردهایی است که نشان از نبوغ دانشآموزان و زحمات بیوقفه مدیران و معلمان این منطقه دارد.
وی با اشاره به دغدغهها و چالشهای مطرحشده از سوی مدیران از جمله کمبود نیروی انسانی، افزود: مشاور، اعتبارات، امکانات و هنرستان تربیتبدنی قول مساعد داد که این موارد در سطوح منطقهای، استانی و ملی با جدیت پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان «تربیت تمامساحتی» را محور اصلی سند تحول بنیادین دانست و گفت: از مدیران میخواهیم تا با نگاهی متوازن به همه ساحتهای ششگانه اعتقادی، اخلاقی، علمی، زیستی، هنری، اجتماعی و اقتصادی برنامهریزی کنند.
نظریان توانمندسازی مستمر و روزمره معلمان را ضرورتی انکارناپذیر دانست و عنوان کرد: باید روشهای نوین تدریس به کار گرفته شود، از فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده کنیم و یادگیری تعاملی و گروهی در کلاسهای درس را ترویج دهیم.

وی بر تقویت هویت ایرانی-اسلامی دانشآموزان تأکید و اجرای برنامههایی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، میهندوستی، اهتمام به نماز جماعت و تقدسبخشی به سرود ملی را از وظایف خطیر مدارس عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از مدیران خواست تا با الگوگیری از «مدرسه تراز سند تحول بنیادین»، برنامهریزی خود را مبتنی بر تحلیل وضع موجود و ترسیم وضع مطلوب انجام دهند.


نظر شما