محمد نورصالحی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر قرار بود شهر اصفهان را از نو طراحی کنیم، همانطور که یک شهرساز روی زمینی بکر برنامهریزی میکند، شهری با چنین مشکلات ترافیکی و محدودیتهای حملونقل عمومی ساخته نمیشد.
وی افزود: بیتردید معابر داخلی و خارجی، الگوهای دسترسی و استقرار خدمات نیاز به بازطراحی و بازنگری دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: واقعیت این است که با شهری روبهرو هستیم که در طول دههها بهتدریج توسعه یافته است؛ بهویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از کلانشهرهای کشور از جمله اصفهان رشد بسیار سریعی را تجربه کردهاند و همین رشد شتابان موجب شده است زیرساختهای موجود پاسخگوی جمعیت و نیازهای امروز نباشد.
نورصالحی ادامه داد: مدیریت حملونقل عمومی و کاهش ترافیک در شرایط کنونی نیازمند تصمیمات تازه، سرمایهگذاریهای بیشتر و همکاری نزدیکتر میان نهادهای مسئول است تا بتوان به تعادل میان توسعه شهری و کیفیت زندگی شهروندان دست یافت.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، جمعیت کشور از حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون نفر به بیش از ۸۵ میلیون نفر رسیده است که این رشد بهمعنای دو برابر شدن مسائل و نیازهای شهری نیز هست؛ در اصفهان نیز بسیاری از افرادی که امروز در میانسالی هستند، بهخوبی به یاد دارند که زمانی بسیاری از خیابانها، مجتمعهای مسکونی و مراکز تجاری کنونی وجود نداشت.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در چند دهه اخیر، کاربریهای شهری، استقرار جمعیت، خدمات و توسعه تجاری چند برابر شده و این تغییرات شتابان، بار سنگینی بر دوش زیرساختهای شهری گذاشته است، از اینرو باید با نگاهی علمی و آیندهنگر، زیرساختهای اصفهان را متناسب با نیازهای روز بازنگری و بازآفرینی کرد.


نظر شما