کدام خدمات شهرداری کرمان غیرحضوری شد؟

شهردار کرمان گفت: با انجام بخشی از خدمات شهرداری کرمان در بستر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی، بخشی از درخواست‌های مردمی الکترونیکی شد و نیازی به حضور در مناطق پنج‌گانه نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محسن تویسرکانی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم مهر_ در آئین رونمایی از خدمات غیرحضوری مدیریت شهری با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: غیرحضوری کردن خدمات و درخواست‌های شهروندان، موجب تحول در خدمت حداکثری به آن‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه انجام بخشی از خدمات به صورت غیرحضوری با استقبال مردم روبه‌رو بوده است، افزود: با انجام بخشی از خدمات شهرداری کرمان در بستر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی، درخواست‌های همشهریان به شکل الکترونیکی پیگیری می‌شود و نیازی به حضور در مناطق پنج‌گانه نیست.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه این اقدام ممکن است در ابتدا با چالش‌هایی روبه‌رو شود، نتیجه آن را مؤثر خواند و گفت: از این به بعد درخواست‌های مربوط به شهرسازی، پروانه ساخت، عدم خلاف، پایان کار، بازدیدها و خدماتی از این قبیل در دفاتر پیشخوان دولت یا سامانه «کرمان من» انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته نزدیک به یک هزار درخواست غیرحضوری توسط شهروندان ثبت شده است، بیان کرد: یکی از مزایای این طرح کاهش آمار سفرهای درون شهری و مراجعه غیرضروری به شهرداری است که امیدوارم با استمرار آن، تمام مطالبات و خدمات شهرداری غیرحضوری شود.

تویسرکانی ادامه داد: صرفه‌جویی در زمان و هزینه، ارائه خدمات در ساعات غیراداری و شفافیت از عمده برکات برون‌سپاری و الکترونیکی شدن خدمات در شهرداری کرمان است.

لزوم فراگیری برون‌سپاری خدمات شهرداری به مردم

محمود بابایی، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با استقبال از برون‌سپاری خدمات شهرداری کرمان به دفاتر پیشخوان دولت و الکترونیکی‌شدن فرآیند خدمات شهرداری گفت: نتیجه واقعی این اقدام به شهروندان می‌رسد و شرایط زندگی آنان را تسهیل می‌کند.

وی با ابراز امیدواری از تداوم این طرح افزود: این فرآیند با از پیش برداشتن موانع و کاهش مراجعات به شهرداری‌ها، رضایت مردم، شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط را در پی خواهد داشت و نماد همکاری خوب بین‌دستگاهی بین شهرداری و سایر ارگان‌های مرتبط است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با قدردانی از همکاری خوب بین دو معاونت شهرسازی و معماری و برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان، بیان کرد: امیدواریم این کار در همه دفاتر پیشخوان دولت شهر کرمان تسری پیدا کند و این خدمت‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان، کار را برای مردم تسهیل کند.

نحوه ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری کرمان چگونه است؟

وحید خطیبی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهردار کرمان نیز گفت: نحوه ارائه خدمات در این طرح به هر دو روش شهروندسپاری یعنی ثبت درخواست الکترونیکی توسط خود شهروند و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ثبت درخواست‌های شهرسازی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت و پیگیری درخواست‌ها از طریق سامانه کرمان من نیز انجام می‌شود، افزود: شهروندان برای ثبت درخواست‌های شهرسازی خود اعم از پروانه، پایان‌کار، نداشتن خلاف، استعلامات بانکی، استعلامات ادارات و دفاتر اسناد رسمی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مناطق پنج‌گانه شهرداری کرمان ندارند.

تسهیل ارائه خدمات شهرسازی به شهروندان کرمانی

علی سعیدی، معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان بیان کرد: از این پس شهروندان برای انجام خدمات در حوزه شهرسازی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کنند یا از طریق سامانه «کرمان من»، اطلاعات خود را بارگذاری و روند کار را به راحتی و بدون مراجعات مکرر دنبال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه با برون‌سپاری و الکترونیکی شدن فرآیندها، ارائه خدمات به شهروندان در حوزه شهرسازی تسهیل خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم تمام فرایندهای این حوزه، الکترونیکی شود و حضور شهروندان در شهرداری به کمترین زمان ممکن برسد.

کد خبر 914945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.