محمود کریمی در حاشیه سیوهفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان درباره ایده ساخت فیلم «بچه مردم» در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموعهای بهنام بهشت امام رضا سالهای زیادی است برای بچههای یتیم و معلول کار میکند، مدیر مجموعه دغدغه این را داشت که برای این بچهها فیلمی بسازد، از این رو موضوع با تهیهکننده مطرح شد و در رابطه با آن تحقیق کردیم و در نهایت به صفحهای رسیدیم که مبنای ساخت فیلم بچه مردم شد.
وی با اشاره به همکاری با همسر خود در این فیلم گفت: تلاش میکردیم به طور حرفهای و مانند دو همکار کار کنیم، خیلی بیرودربایستی و صریح نظرات خود را بیان کردیم و ایده دادیم، زمان نوشتن فیلمنامه، برهه سختی بود، همیشه مرحله ساخت هر اثر سختترین مرحله است.
اوضاع کودکان غزه بسیار پیچیده است و باید تمام دنیا کمک کند تا این فاجعه تمام شود
کارگردان فیلم بچه مردم با اشاره به دلیل انتخاب نام فیلم تصریح کرد: خیلی درباره داستان فیلم صحبت نمیکنم تا برای افرادی که فیلم را تماشا نکردند، جذابیت داشته باشد، اولین رویارویی با اسم بچه مردم همان چیزی است که همه ما شنیدهایم، اما در فیلم ما معنی دیگری دارد.
کریمی تاکید کرد: اوضاع کودکان غزه بسیار پیچیده است و باید تمام دنیا کمک کند تا این فاجعه تمام شود؛ با حرف زدن نتیجهای نمیگیریم، باید عمل کنیم.
وی با بیان اینکه سرگرم کردن کودکان کار کمی نیست، به هر حال بچه با چیزی سرگرم میشود، اینکه با چه وسیلهای سرگرم شود، مورد اهمیت است، خاطرنشان کرد: محصولات سرگرمکننده در سنین مختلف به اندازه کافی نداریم، اگر بچهها با آثار خوب سرگرم بشوند، نیازی پیدا نمیکنند سراغ موارد دیگر بروند، بنابراین باید با تمام تلاش محصولات خوب تولید کنیم.
کارگردان فیلم بچه مردم با بیان اینکه زمانی که زایندهرود خشک است، اصفهان خاموش است، ادامه داد: دفعه قبل برای بازبینی لوکیشن یکی از سکانسهای فیلم بچه مردم به اصفهان سفر کردیم، روز پایانی سفر آب را باز کردند، برای لذت بردن و ماندن در این فضا برگشت را به تاخیر انداختیم.

لزوم ساخت فیلمهای با کیفیت در حوزه کودک
فائزه یارمحمدی نویسنده فیلم بچه مردم نیز در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیر مجموعه بهشت رضا مجموعه نکات، خاطرات و تجربیات زیسته خود را در رابطه با موضوع بیان کرد، برای ما نیز اهمیت داشت که این دغدغهها در ساخت فیلم اصل باشد، تلاش کردیم قصهای طراحی کنیم باب میل کارگردان باشد، همچنین دغدغهها در آن مطرح شود.
وی افزود: تخصص زیادی در حوزه کودک ندارم، اما بهعنوان یک مخاطب یا کسی که تجربه فیلمنامه نویسی دارد، معتقد هستم کودکان و نوجوانان بیشتر از محصولات بینالمللی استفاده میکنند و کارهای خوب و جذابی تماشا میکنند، لطفی که سینمای ایران میتواند بکند، ساخت فیلمهای با کیفیت و اهمیت دادن به اندازه فیلمهای بزرگسال به حوزه کودک است.


نظر شما