به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان، ابوالفضل رحیمی اظهار کرد: مشترکان میتوانند از این پس از طریق وبسایت و بسترهای دیجیتال شرکت آب و فاضلاب به صورت ۲۴ ساعته سؤالات خود را در زمینههای مختلف از جمله قطع و وصل آب، ثبت حوادث، وضعیت انشعابات و خدمات مشتریان مطرح کرده و پاسخ فوری دریافت کنند.
وی افزود: راهاندازی سامانه هوش مصنوعی در مرکز ۱۲۲ گامی مهم در مسیر تحقق دولت الکترونیک و رضایتمندی هرچه بیشتر مشترکان است و تلاش خواهیم کرد با توسعه این زیرساخت، خدمات متنوعتری در آینده ارائه شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به اینکه ۸۸ درصد آب استان در بخش کشاورزی و تنها ۱۲ درصد در بخش آشامیدنی و صنعت مصرف میشود، گفت: بدون اصلاح الگوی مصرف در کشاورزی، حتی رفع مشکلات شبکه شرب نیز بحران را حل نخواهد کرد.
وی افزود: شبکه انتقال آب ظرفیت محدودی دارد و ورود ناگهانی حجم بالای آب میتواند باعث شکستگی لولهها شود و قطعیهای مکرر و فرایند تدریجی ورود چاهها به مدار، انرژی و توان زیادی از نیروی انسانی میگیرد و احتمال خطا را افزایش میدهد.
رحیمی با تأکید بر مدیریت بلندمدت منابع زیرزمینی گفت: چاهها همچون پسانداز گذشتگان هستند و نباید همه آنها را مصرف کنیم که در این شرایط، توسعه تأسیسات ذخیره، انتقال و بازچرخانی آب باید در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از کنتورهای هوشمند گفت: این اقدام میتوانند مصرف را پایش کرده و در صورت عبور از حد مجاز، جریان آب را قطع کنند که این فناوری اطلاعات دقیقی مانند حجم و دمای آب را ثبت و به مشترک ارائه میدهد.
مدیرعامل آبفای گلستان با تأکید بر اینکه مدیریت آب وظیفه یک دستگاه نیست، افزود: مانند یک خودرو که نیاز به هماهنگی همه قطعات دارد، مدیریت آب نیز نیازمند اصلاح همزمان تأمین، انتقال و مصرف است.
وی مشارکت مردم را لازمه موفقیت هر برنامهای دانست و گفت: فرهنگ استفاده صحیح از آب باید مانند بستن کمربند ایمنی به عادت عمومی تبدیل شود.
رحیمی در پایان تأکید کرد: منابع آبی گلستان سرمایهای مشترک است و حفظ آن وظیفه همه ماست. عبور از بحران آب نیازمند تصمیمهای سخت، فرهنگسازی گسترده، سرمایهگذاری در فناوری و اجرای قاطع قانون است.


نظر شما