آغاز سال تحصیلی در کرمانشاه با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، بیش از ۳۶۰ هزار دانش‌آموز وارد کلاس‌های درس شدند و هیچ‌گونه کمبودی در زمینه معلم در مدارس استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلیمان محبی امروز _سه‌شنبه اول مهر_ در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴–۱۴۰۳ در استان کرمانشاه اظهار کرد: در این سال تحصیلی بیش از ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی به کلاس‌های درس بازگشتند.

وی افزود: از این تعداد، حدود ۳۴۶ هزار نفر در پایه‌های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل شده‌اند و با احتساب پیش‌دبستانی‌ها، آمار به بیش از ۳۶۰ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار معلم در استان مشغول تدریس خواهند بود، تصریح کرد: هیچ کلاسی در کرمانشاه بدون معلم نخواهد ماند و نیروی انسانی به طور کامل تأمین شده است.

محبی درباره اقدامات انجام‌شده برای آماده‌سازی مدارس ادامه داد: از ابتدای تابستان، برنامه‌های مختلفی شامل بازسازی فضاهای آموزشی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان در حوزه‌های پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت انجام شد تا مدارس با آمادگی کامل فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: در چارچوب طرح شهید عجمیان، بسیاری از کلاس‌ها تعمیر و تجهیز شدند و حدود دو هزار درخواست انتقال معلمان نیز بررسی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه درباره جذب نیروی جدید گفت: استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ انجام شده و سهم استان کرمانشاه حدود ۴۰۰ نفر است که به‌زودی سازماندهی خواهند شد.

محبی با اشاره به ثبت‌نام ۹۹ درصدی دانش‌آموزان عنوان کرد: تنها در مقطع متوسطه دوم به دلیل تأخیر در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته، ثبت‌نام کامل نشده است که این موضوع در روزهای آینده، به‌ویژه در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، برطرف خواهد شد.

وی گفت: جشن شکوفه‌ها با حضور پرشور دانش‌آموزان کلاس اولی در مدارس استان برگزار شد و فضای مدارس با نشاط و انرژی تازه همراه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: تجهیز مدارس به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی در دستور کار است و در حال حاضر حدود ۱۳۵۰ مدرسه نیازمند امکانات بیشتر هستند که این موضوع با همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها پیگیری می‌شود.

کد خبر 908296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.